ממשיכה להתרחב: צמיחה של 14.5% במכירות ויקטורי
הרשת שפתחה בשנה החולפת 6 סניפים חדשים שנרכשו ממגה מסכמת את 2017 עם מכירות של 1.6 מיליארד שקל, הרווח הנקי עלה ב-14% ל-32.2 מיליון שקל
קריסת מגה דחפה את רשת ויקטורי לצמיחה חזקה שאפשרה לה לחתום את 2017 עם שיפור משמעותי בשורה העליונה והתחתונה של הדוחות. הרווח הנקי של הרשת צמח ב- 2017 ב- 13.8% והסתכם ב- 32.2 מיליון שקל, המכירות השנתיות צמחו ב-14.5% והסתכמו ב- 1.6 מיליארד שקל - עלייה דומה נרשמה ברווחיות הגולמית והתפעולית, תוך שמירה על שיעור הוצאות דומה לזה שנרשם בשנת 2016.
- ויקטורי תפצל את מועדון הלקוחות
- ויקטורי שיפרה את תנאי הסכם מועדון לקוחות האשראי עם ישראכרט
- ויקטורי מנסה להעמיק אחיזה בת"א: בעלי הרשת מנסה לרכוש את שוק אלנבי-רוטשילד
הרווח הגולמי של הרשת שבשליטת משפחת רביד ובניהולו של אייל רביד עלה ב-14.9% והסתכם ב- 385.2 מיליון שקל - שיעור הרווחיות הגולמית עמד על 24.1% מהמכירות, בדומה ל-2016. למרות העלייה בשכר המינימום והתייקרות תשומות נוספות, נותר שיעור ההוצאות על 21.5% בדומה ל- 2016 (21.4%). על רקע השמירה על היקף ההוצאות, הרווח התפעולי צמח ב- 14.4% והסתכם ב- 41.8 מיליון שקל. הרווחיות התפעולית נותרה בשיעור דומה לשנה קודמת, 2.6% מהמכירות.
במהלך 2017 פתחה ויקטורי 6 סניפים חדשים, שאותם רכשה ממגה - סניפים בהרצליה, רעננה, קריית אתא, ותל מונד נפתחו כבר ברבעון הראשון, וסניפי שוהם ורעננה בפארק ברבעונים השני והשלישי בהתאמה. במקביל, מכרה ויקטורי לשופרסל 2 סניפים שפנו למגזר החרדי שבו הרשת כבר לא פעילה. בנוסף לכך, ויקטורי השיקה בתחילת השנה אתר מכירות באינטרנט, החולש כבר על כ- 4% ממכירות הרשת.
רכישת הסניפים ממגה הרחיבה מהותית את שטחי הסניפים, ולפיכך הפדיון למ"ר ירד בשנת 2017 ב- 1.5%. זאת לעומת צמיחה של 1.5% בפדיון למ"ר בחנויות הזהות של הרשת.
הצמיחה במכירות וברווחיות בלטו בסיכום הרבעון הרביעי של 2017 – בעיקר בזכות כניסה לפעילות של סניפי מגה: מכירות הרשת ברבעון צמחו ב 18.5% ל- 409 מיליון שקל והרווח הנקי צמח ב- 15.9% ל-7.2 מיליון שקל. הצמיחה החדה ברבעון הרביעי הושגה מכך שכל 6 הסניפים שרכשה הרשת ממגה, כבר נכנסו באותה תקופה לפעילות.
הרשת המונה 46 סניפים, צפויה לפתוח במהלך השנה הנוכחית 4 סניפים חדשים, אחד מהם ברחוב הארבעה בתל אביב. לדברי אייל רביד, מנכ"לויקטורי: "אנו מסכמים שנת שיא תוך שאנו חוצים לראשונה רף מכירות של 1.6 מיליארד שקל. הרבעון הרביעי היה הטוב בתולדות החברה ובמהלכו עלה הפדיון ב-חנויות זהות ב- 6%.
במהלך השנה הצגנו תזרים מזומנים שוטף חיובי שהסתכם ב- 51.8 מיליון שקל. קופת המזומנים השנה עמדה על 79.3 מיליון שקל והיא עשויה לשמש אותנו לניצול הזדמנויות לצמיחה מהירה על ידי רכישת רשתות מחרות או סניפים בודדים נוספים".