ועדת הכלכלה החליטה: חפיסות הסיגריות יהיו אחידות ויכללו רק שם מותג ואזהרה
החלטת הוועדה נעשתה בשיתוף משרד הבריאות כחלק מהכנת החוק להגבלת הפרסומות והשיווק של מוצרי טבק לקריאה שנייה ושלישית
ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ איתן כבל, החליטה בשיתוף משרד הבריאות כי חפיסות הסיגריות יהיו אחידות ויכללו רק את שם המותג ואזהרה מפני עישון. אתמול קיימה הוועדה דיון בהצעת היו"ר כבל וח"כ יהודה גליק להכין לקריאה שנייה ושלישית את התיקון לחוק הגבלת הפרסומות והשיווק של מוצרי טבק, על מנת לאסור פרסום מוצרי טבק ולהגביל את שיווקם.
- האיום הכפול על מרלבורו: פלורנס וסיגריות בטעמים
- ה-FDA מאיים לאסור על שיווק סיגריות אלקטרוניות
- עתירה לבג"ץ נגד האיסור לשווק ג'ול בישראל: "חקיקה פרסונלית"
כיום קובע החוק הגבלות על פרסום מוצרי טבק, וחברי הכנסת מציעים לאסור את הפרסום לחלוטין ולהגביל שיווק מוצרי טבק. לפי ההצעה שאישרה הוועדה לקריאה ראשונה, פרסום מוצרי עישון ייאסר, למעט חריגים מצומצמים בעיתונות המודפסת – ובתנאי שבצמוד תהיה מודעת אזהרה בגודל זהה. כמו כן הוטלו הגבלות על שיווק ובכללן איסור הצגת מוצרי עישון – והם יחולו גם על הדיוטי-פרי. כמו כן אושר הסעיף המגביל את כמות הניקוטין בסיגריה אלקטרונית. עוד אושר כי חברות שיפרו את העבירות החמורות בחוק צפויות לקנס של כ-450 אלף שקל.
היועץ המשפטי של חברת פיליפ מוריס, עו"ד דוד קינן, טען כי משרד הבריאות מסרב להיפגש עם נציגי החברות וקרא לאמץ חקיקה אירופית שעושה אבחנה בין סיגריות לסיגריות אלקטרוניות. יו"ר הוועדה ביקש מנציגי משרד הבריאות להיפגש עם נציגי כל החברות, על מנת לשמוע את טענתם אך להשאיר את ההחלטה בידי חברי הכנסת. במהלך הדיון היום אישרה הוועדה מספר סעיפים בהצעת החוק וצפויה לסיים את הכנת ההצעה לקריאה שנייה ושלישית בישיבה הבאה.