רולס רויס מפתחת מיני-רובוטים, לתיקון מנועי מטוסים מבפנים
החברה חשפה את הפיתוח, במרכזו רובוטים בגודל של ס"מ וחצי בלבד. הם מתוכננים להסתובב בתוך מנועי סילון, לבדוק רכיבים ולתקן אותם עצמאית. בנוסף, מפתחת החברה רובוטים שיטפלו בלהבי טורבינות המנועים בכל העולם, ויישלטו מהמטה שלה בבריטניה
רולס רויס הודיעה אתמול (ד') שהיא מפתחת רובוטים זעירים שמטרתם לזחול לתוך מנועי סילון ולתקן אותם מבפנים. לטענת החברה הבריטית יוכלו רובוטים אלה להפוך משימת תיקון של חמש שעות למטלה של חמש דקות בלבד.
- ביצה עם כנפיים: הכירו את המכונית המעופפת שלא דורשת רישיון טיסה
- התחזית מסין: יותר רובוטים מבני אדם
- איך לומדים לאהוב את הרובוט שעובד לצידנו
אחת הבעיות המרכזיות בתחזוקת מנועי מטוסים היא תהליך איתור התקלות; לא פעם נדרשים המכונאים לפרק רכיבים רבים במנוע כדי להגיע לצנרות, חיישנים, מעגלים ומערכות שונות ולבדוק את תקינותם. הרובוטים של רולס רויס, שנראים כמו חרקים, יוכלו לקצר את העבודה משמעותית.
הרובוטים יכללו מצלמה זעירה וגודלם לא אמור לעלות על כ-15 מ''מ. ברגע שיסיימו את משימתם ניתן יהיה לתכנת אותם לצאת מחלל המנוע בעצמם. תצורה נוספת שנבדקת במסגרת הפרויקט הוא רובוט נחש שמבנהו יאפשר לו לזחול במעברים וצינורות כדי לאתר פגמים.
"הם יוכלו פשוט לזחול לתוך תא הבעירה ולהוציא משם את כל מה שהצטבר", הסביר מומחה הטכנולוגיה של רולס רויס, ג'יימס קל. כדי לבדוק את היתכנות הפיתוח, רולס רויס תשתף פעולה עם מומחי רובוטיקה מאונירבסיטאות הרוורד ונוטינגהם.
כמו כן, מפתחת רולס רויס רובוטים לתיקון ותחזוקת להבי מדחסים וטורבינות במנועים, אשר יפעלו עצמאית בהאנגרים בעולם ויפוקחו ממטה רולס רויס בבריטניה. בעוד עדיין לא ברור מתי יגיעו הרובוטים הזעירים לשוק, צופה רולס רויס שמתקני הלהבים יושקו עד 2020. הפיתוחים הללו נועדו לקצר זמני תיקון, להוזיל עלויות תפעול ולבטל את הצורך בהטסת מומחים ממדינה למדינה.