אלקסה היזהרי! גוגל אסיסטנט מאחורייך ומתקדמת מהר מאוד
אמזון אמנם מכרה הכי הרבה רמקולים חכמים ברבעון הראשון השנה, אך המתחרה גוגל נושפת בעורפה ומצמצמת את הפער. ומי במקום השליש?
מחקר של חברת Strategy Analytics שפורסם אתמול (חמישי) חשף את היקף השוק העולמי של הרמקולים החכמים ועל פיו נמכרו כ-9.2 מיליון רמקולים ברחבי העולם ברבעון הראשון של 2018. בהתפלגות היצרניות, אמזון עדיין מובילה בפער לא קטן של כ-23% על פני גוגל. רמקולי אלקסה לסוגיהם היוו כ-43.6% מסך הפלח לעומת כ-23.6% לרמקולי גוגל. אבל, למרות שהמצב נראה טוב לאמזון, למעשה זו גוגל שצריכה להיות מרוצה. היא הגדילה את אחיזתה בכמעט 709% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, זאת לעומת גידול של 102% "בלבד" עבור אמזון שהחזיקה כ-81% מהשוק בשנה שעברה.
- חברות הטכנולוגיה לא אחראיות לחינוך הילדים שלכם
- מוזילה קוראת לאמזון לחשוף איזה מידע היא אוספת על קטינים
- חברת האודיו Sonos מתכננת הנפקה בקיץ הקרוב
בסך הכול אמזון מכרה כ-4 מיליון רמקולים חכמים ברבעון הראשון השנה לעומת כ-2 מיליון רמקולים בשנה שעברה. גוגל לעומתה מכרה ברבעון הקודם 2.4 מיליון יחידות לעומת כ-300 אלף יחידות בתקופה המקבילה בשנה שעברה. במקום השלישי נמצאת עליבאבא שהשיקה לאחרונה את הרמקול החכם שלה לשוק הסיני ושמכרה כ-700 אלף יחידות ממנו מה שמקנה לה כ-7.6% מפלח השוק. עם זאת הרמקול שלה נמכר רק בסין ואינו רלוונטי לעולם.
ההומפוד של אפל מחזיק במקום הרביעי, עם כ-600 אלף יחידות שנמכרו. אפל מחזיקה בנתח השוק הזניח של 6% - וזאת למרות שהיא אינה מגבילה את הרכישה של המוצר ברחבי העולם. במקום החמישי ניתן למצוא את שיאומי שהשיקה לאחרונה רמקול חכם מקורי אך מכרה ממנו רק כ-200 אלף יחידות. במקביל לכך המחקר כורך ביחד את שאר היצרנים הסינים וכן את יצרני רמקולי קורטנה, אלה ייצגו כ-13.9% מהשוק וייצגו מכירות של כ-1.3 מיליון רמקולים בסך הכל.
המספרים האלה אמנם עשויים להיראות קטנים ביחס לסמארטפונים או למחשבים, אבל למעשה צריך לזכור שמדובר בקטגוריה שאינה זמינה עדיין באופן רשמי ברחבי העולם. אמזון למשל משווקת את הרמקולים של אלקסה רק בשלוש מדינות דוברות אנגלית (ארה"ב, קנדה ובריטניה), וגרמניה. גוגל גם היא לא מציעה את הרמקולים שלה ברוב המדינות, ולמעט אפל שסירי שלה זמינה בכל מקום, רוב הרמקולים נמכרים למעשה בשווקים מקומיים ומוגדרים היטב. בהתחשב בכך מדובר במספרים יפים שמעוררים תקווה שההצלחה של הקטגוריה תשכנע את אמזון, גוגל ואולי גם מיקרוסופט להמשיך ולעבוד על לוקוליזציה של הסייעניות הדיגיטליות שלהן.