יוטיוב משיקה שירות מוזיקה בסטרימינג
השירות, יוטיוב מיוזיק, יעלה 10 דולר בחודש ויאפשר להאזין לשירים ולצפות בקליפים גם במצב אופליין, או ברקע הפעלת אפליקציות אחרות במכשיר. בתוך כך, משנה יוטיוב את מיתוג שירות הפרימיום Red, בצורה שעלולה להרחיק ממנו משתמשים משלמים
גוגל תשיק שירות מוזיקה בסטרימינג שישולב ביוטיוב, תוך שהיא מבצעת שינויים בשירות הפרימיום YouTube Red. השירות החדש, YouTube Music, צפוי להתחדש בפלייפליסטים מותאמים אישית שיתבססו על היסטוריית הצפייה של המשתמש. לפי דיווח של recode, השירות יוצג ביום ג' הקרוב.
- גמילה מיוטיוב: טיימר חדש יעזור לכם לקחת הפסקה מהסרטונים
- סיסקו מסירה הפרסומות מיוטיוב עקב חשש שיופיעו בערוצים קיצוניים
- יוטיוב תתחיל להציג פרסומות מיוחדות לצופים בטלוויזיות חכמות
יוטיוב מיוזיק הוא גלגול של Red, שהושק לפני שנתיים ויועד בעיקר לשוק האמריקאי. הוא הציג למנויים תכני וידאו אקסקלוסיביים, פטור מפרסומות ושירות מוזיקה לפי דרישה. ואולם, הרכיב המוזיקלי היה שולי מאוד, בהשוואה לתחרות בשוק הסטרימינג, אותו מובילות ספוטיפיי ואפל מיוזיק. כדי להפיק רווחים משוק זה, מפרידה גוגל את יוטיוב מיוזיק מ-Red ומציעה אותו במחיר של 10 דולר לחודש. משתמשים שירצו ליהנות גם מ-Red יידרשו לשלם 2 דולר נוספים.
יוטיוב מיוזיק יאפשר האזנה בסטרימינג לשירים, הורדתם להאזנה במצב אופליין, בניית רשימות האזנה שונות ואף השמעת מוזיקה ברקע הפעלת יישומים אחרים - תכונה שחסרה כיום ביוטיוב כולה.
לאחר השקת יוטיוב מיוזיק, יוחלף שמו של Red ל-YouTube Premium. על אף הכפפתו לשירות המוזיקה, ישמור על אופיו בכל הנוגע לתכנים ולהימנעות מפרסומות. יתכן שמשתמשי Red יראו בכך צעד אגרסיבי, שכן הקהל של שירות הווידאו אינו בהכרח הקהל של שירות המוזיקה - מה שעלול לפגוע במאמצי גוגל.