$
מכשירים ומדריכים

סקר חדש: לקהל הרחב נמאס מטאבלטים מבוססי אנדרואיד

לפי נתוני Andorid Authority, יותר מחצי מהמשיבים אמרו שמעולם לא קנו טאבלט אנדרואידי ושאין בכוונתם לקנות אחד בעתיד. קטגוריית מחשבי הלוח נמצאת בדעיכה מתמשכת, בין היתר משום שבעלי מכשירים לא רואים סיבה לשדרג

רפאל קאהאן 14:5026.03.18

קטגוריית מחשבי הלוח מבוססי האנדרואיד נמצאת עמוק בבוץ: סקר קוראים שערך אתר Android Authority גילה שכ-55% מהמשתמשים לא קנו מעודם טאבלט אנדרואיד ואין בכוונתם לקנות אחד בעתיד. האתר, שהוא אחד המרכזיים בתחום סיקור מוצרי מערכת ההפעלה של גוגל, ערך את הסקר בקרב 28,000 ממשתמשיו.

 

 

הנתונים מראים שרק 11% מהמשיבים מתכננים לקנות להם טאבלט אנדרואיד, 4% מעדיפים טאבלטים בעלי מקלדת חיצונית, 7% מעדיפים מחשבי כרומבוק ואילו 23% סבורים שהטאבלט הנוכחי שלהם עושה את העבודה, ולכן לא יקנו חדש. זוהי הבעייה המרכזית של קטגוריית השוק הזו: למרות שמחשבי הלוח נתפסים כפלטפורמה נוחה לצריכת תוכן, אין לדגמים החדשים ערך מוסף שמצדיק שדרוג טאבלט ישן.  

 

טאבלט אנדרואיד של סמסונג טאבלט אנדרואיד של סמסונג צילום: Samsung

 

 

הנתונים עולים בקנה אחד עם הערכה שהפיצה חברת המחקר IDC בפברואר שעבר. לפי נתוני החברה, משלוחי הטאבלטים דעכו ב-6.5% ב-2017 ביחס ל-2016, ועמדו על 163.5 מיליון יחידות.

 

אפל עמדה בראש טבלת המכירות, עם 26.8% ואחריה סמסונג, עם 15.2%. אחריהן ניצבו אמזון עם 10.2%, וואווי עם 7.7% ולנובו עם 6.3%. וואווי ואמזון הצליחו לרשום צמיחה, של 28% ו-38% בהתאמה, ככל הנראה בשל הצעת מוצרים זולים ביחס למתחרים.

 

 

 

נראה שעתידו של טאבלט האנדרואיד לוט בערפל: יצרניות מחשבים מעדיפות לקדם לפטופים היברידיים, שמסוגלים לתפקד כמחשבי לוח - ולבסס אותם על ווינדוס; גוגל עצמה ויתרה על פיתוח טאבלטים משלה ומקדמת את מחשבי הכרומבוק לשווקים כמערכות חינוך; ואילו חברות שמייצרות טאבלטי אנדרואיד כיום מצליחות לצמוח רק דרך מוצרים זולים במיוחד. אם אף אחת מהן לא תצליח לייצר טאבלט בעל ערך ייחודי, נראה שטאבלטי האנדרואיד לא יאריכו ימים כקטגוריית מוצר. 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x