לא רק טראמפ: פייסבוק נתנה לקמפיין אובמה גישה למידע על מיליוני משתמשים
מנהלת מדיה בקמפיין 2012 של הנשיא הדמוקרטי סיפרה שהנהלת הרשת החברתית נתנה לה גישה כמעט בלתי מוגבלת למידע אישי, כי "אובמה הוא משלנו"
פייסבוק העניקה לארגון Obama for America גישה למידע אישי על מיליוני משתמשים באופן כמעט בלתי מוגבל במהלך קמפיין הבחירות של נשיא ארה"ב ב-2012 - כך חשפה קארול דווידסן, מנהלת מדיה בארגון.
- נקודת האל־חזור של יחסי פייסבוק עם הרגולציה
- פייסבוק פיתחה כלי שיכל להגן על הפרטיות שלנו - ואז חיסלה אותו
- מדריך למתקדמים: כך משתמשים בפייסבוק כדי להטות בחירות
ואולם להערכתה, גם גופים מתחרים קיבלו גישה כזו למידע. לדבריה, היא חשה גועל ממעשיה, על אף שהארגון לא עבר על החוק.
לא ברור איזה שימוש עשה מטה הבחירות של אובמה במידע שנכרה, והאם שימש לאופטימיזציית מסרים או להפצת מידע כוזב. הקו של אובמה נשען על צמיחה ושינוי, אך לא על מסרים מתסיסים מטבעם - כך שפחות סביר שהצריך דיסאינפורמציה ופייק ניוז.
הדיווח סותר את טענת הנהלת פייסבוק כי היא נמנעת ממעורבות פוליטית יזומה - קו מרכזי בהגנה שלה מפני טענות שלפיה הרשת החברתית שותפה בתעמולה ובהטיה יזומה של דעת הקהל.
דברי דווידסן נאמרו על רקע חשיפת פרשת קיימברידג' אנליטיקה, חברה ששאבה מידע אישי מעשרות מיליוני גולשים כדי להפיץ תוכן שיטה את בחירות 2016 בארה"ב, הצבעת הברקזיט בבריטניה וככל הנראה קמפיינים פוליטיים נוספים.