$
אינטרנט

פייסבוק מתחרטת: לא תציג תכני חדשות בפיד נפרד

הרשת החברתית סברה שאם תפריד תוכן מכלי תקשורת בפיד ייעודי, תוכל להגדיל את מספר ההתקשרויות בין משתמשים. עתה מודה כי ניסוי שערכה נכשל; לפי הערכות, פיד החדשות הייעודי קידם פייק ניוז ולא הועיל לגולשים

קרן-אור גרינברג 17:0104.03.18

פייסבוק מתחרטת: הרשת החברתית ערכה ניסוי במסגרתו הופרד הפיד שלה לשניים בשש מדינות, כדי לבדוק כיצד מגיבים משתמשים חלוקתו לעדכונים מחברים ולפיד Explore, בו מוצגים תכנים מאתרי חדשות.

 

 

בהודעה שפרסמה אמש (ש') הודיעה החברה שהניסוי, שהחל ב-6 באוקטובר 2017 נכשל - שכן לא הצליח לייצר יותר אינטראקציות מהתצורה הנהוגה כיום.

 

  איור: ערן מנדל

 

 

"אנשים לא רוצים שני פידים נפרדים", כתב מנהל הפיד בפייסבוק, אדם מוסרי. "אנשים אמרו לנו בסקרים שערכנו שהם פחות שבעי רצון מהפוסטים שהם רואים". פייסבוק עושה ניסויים מפעם לפעם לשיפור הפיד שלה, כדי ליצור יותר פעילות גולשים, שתפיק יותר מידע על המשתמשים - כזה שישמש למיקוד קמפיינים והגדלת רווחי פרסום.

 

לאחרונה הודיעה פייסבוק שתקדם תוכן מחברים על פני תוכן מגופים מסחריים, מה שצמצם בכ-20% את חשיפת תוכני החדשות בפיד.

 

 

 

לפי דיווח של הניו יורק טיימס, הניסוי שלה גרם ליותר נזק מתועלת: לפי הערכות, הפרדת תוכני חדשות מתכנים אישיים לא כללה סינון טוב יותר של חדשות מזויפות, כך שמפיצי פייק ניוז יכלו להמשיך לפעול באין מפריע ולתפוס את מקומם של כלי תקשורת סדורים בפיד המשתמשים.  

בטל שלח
    לכל התגובות
    x