חד קרן מוזיקלי: יישום זיהוי השירים SoundHound שווה מיליארד דולר
מפתחת היישום גייסה 50 מיליון דולר בחשאי, לפי שווי שמכניס אותה למועדון חדי הקרן האקסקלוסיבי; בניגוד למתחרתה שזאם, שדעכה עד שנרכשה בידי אפל, מנצלת סאונדהאונד את הפלטפורמה שלה לפיתוח כלי הפעלה קולית ושירותים נוספים
מפתחת שירות זיהוי השירים סאונדהאונד (SoundHound) השלימה בחשאי גיוס של 50 מיליון דולר לפי שווי של כמיליארד דולר – כך לפי דיווח של recode.
קראו עוד בכלכליסט:
- הפספוס של שזאם: נבלעה על ידי אפל במקום להתחרות בה
- רשמית: אפל קנתה את Shazam בכ-400 מיליון דולר
- חדשות רעות ל-Shazam: גוגל מוסיפה זיהוי שירים לאנדרואיד
מדובר בהישג מרשים לאור העובדה שהשירות המתחרה והמוכר יותר, שזאם, נמכר בדצמבר לאפל בעסקה בסך 400 מיליון דולר בלבד, 40% מהשווי של סאונדהאונד בגיוס האחרון.
אפליקצית סאונדהאונד צילום: Zdnet
לפי recode, סאונדהאונד השלימה את הגיוס בנובמבר, לפני הפרסום הרשמי על עסקת אפל-שזאם. זאת, לאחר שבינואר שעבר גייסה 75 מיליון דולר לפי שווי של 830 מיליון דולר אחרי הכסף. מאז הקמתה ב-2005 גייסה החברה 165 מיליון דולר בסך הכול, קרנות הון סיכון דוגמת TransLink Capital, Global Capital Partners ו-Walden Venture Capital. החברה סירבה להגיב לדיווח.
מה גרם לחברה להפוך לחד קרן בדיוק כאשר המתחרה הוותיקה הגיעה לסוף דרכה? ככל הנראה החלטות עסקיות שונות באשר לכיוון הפעילות. שזאם נשארה ממוקדת באפליקציית זיהוי השירים שלה, ופספסה הזדמנויות למנף את ההצלחה לתחומים חדשים כמו מוזיקה בסטרימינג, שבסופו של דבר היו אחראים במידה רבה למפלתה.
סאונדהאונד, מנגד, המשיכה לפתח להפעיל את אפליקציית זיהוי השירים שלה, אך מיקדה את הפעילות שלה בפיתוח פלטפורמת AI מבוססת קול, במסגרתה היא מציעה לחברות אחרות כלי פיתוח פשוטים ליצירת עוזרים קוליים וצ'טבוטים משלהם בעבור מגוון מוצרים - מאפליקציות מובייל ועד רובוטים. אסטרטגיה זו אפשרה לה לבסס פעילות עסקית משמעותית שלא רק קיזזה את הירידה בהכנסות מפעילות אפליקציית זיהוי השירים אלא גם אפשרה לה להמשיך ולצמוח בשעה שהמתחרה העיקרית סבלה מדעיכה.