$
אוכל

אחרי שהפך לכוכב בזכות הרשתות החברתיות, הקונדיטור אור בן אוליאל ינסה לפרוץ בארה"ב

בן אוליאל הפך לכוכב ערוץ הילדים וכבר היה רגע לפני זינוק לפריים טיים בערוץ 2, אז למה הוא משאיר את הכל מאחוריו ועוזב לארצות הברית?

רעות ברנע 08:1813.03.17

"אני עוזב בשיא", מודה אור בן אוליאל (28), הקונדיטור שהתפרסם ככוכב רשת בזכות סרטוני האפייה, ושודרג לכוכב ערוץ הילדים עם תוכנית אפייה משלו. ואמנם, רגע לפני הזינוק המתבקש לפריים טיים של ערוץ 2 הוא משאיר את הכל מאחור וטס לשנתיים לפלורידה בעקבות האהבה — רותם, בן זוגו הטייס, שהחל לעבוד שם. "אני צריך לבנות את העתיד שלי", הוא מסביר ומבהיר שלא יפסיק ליצור. "יש לי את האינטרנט, המצלמה והידיים שלי איתי. זו הזדמנות לנסות ליצור תוכן גם באנגלית כי אוכל זה משהו שמדבר לכולם".

 

שורשי התשוקה של בן אוליאל לאפייה, כפי שינחש כל סטודנט מתחיל לפסיכולוגיה, נעוצים במטבח של אמו במזכרת בתיה. "אני מסוג הילדים שהיו קוראים להם לבוא לטעום ולהגיד מה חסר בכל מנה", הוא נזכר, "ומגיל צעיר הייתי מנסה לבשל בעצמי ומקבל כוויות". אבל כשהתגייס לחיל הים התשוקה למטבח שקעה בתרדמת לכמה שנים. "אחרי הצבא עבדתי כמה שנים כמעצב חלונות ראווה וחיפשתי כל הזמן משהו שאוכל ליצור בלי מגבלות. אז התחלתי לאפות עוגיות בבית, ואנשים שראו תמונות בפייסבוק שאלו למה אני לא מוכר אותן. שם נפל לי האסימון והתחלתי למכור.

 

"בשלב מסוים החלטתי שהגיע הזמן לעשות שינוי בחיים. עזבתי את העבודה והלכתי ללמוד קונדיטוריה בתדמור שש פעמים בשבוע. תוך כדי הלימודים כבר הקמתי את 'Loopy Cookie', והתחלתי למכור עוגיות וקינוחים. הלקוחות הגיעו אליי מפה לאוזן ודרך הרשתות החברתיות". 

קאפקייקס של אור בן אוליאל קאפקייקס של אור בן אוליאל צילום: אור בן אוליאל

 

פרזנטור לחטיף

 

עוגה של אור בן אוליאל עוגה של אור בן אוליאל צילום: אור בן אוליאל

כשסיים בן אוליאל את הלימודים פנתה אליו חברת פרסום בבקשה שיבנה מתכון מאחד ממותגי השוקולד לשם פרסום בעיתון. "הם באו אליי הביתה, צילמו וידיאו וסטילס, טעמו, לקחו קצת למשרד והלכו. אחרי שבוע הם הודיעו לי שהכתבה לא תתפרסם, אבל אמרו שאני מוזמן לפגישה אצלם במשרד כי הם רוצים לסגור איתי קמפיין. זה היה שיתוף הפעולה הראשון שלי עם עולם המדיה: במשך שנתיים הייתי פרזנטור של מקופלת — יצרתי עבורם יותר מ־100 מתכונים שמורכבים מהחטיף, עשיתי סרטונים לפייסבוק, לאינסטגרם ולאפליקציה".

 

בתקופה הזאת בן אוליאל החל לצבור קהל. "הסרטונים הוויראליים התחילו לתפוס וקיבלו חשיפה רבה, שהובילה בסוף לפינת בישול באולפן הילדים של ערוץ 20. משם הגעתי לערוץ הילדים וקיבלתי תוכנית אפייה ואירוח לילדים. במקביל התחלתי לפתח תוכן להמון חברות".

 

במהלך תקופה של שנתיים־שלוש עבד בן אוליאל בפיתוח תוכן ומתכונים עבור רשימה ארוכה של חברות מזון מסחריות, ובהן קפהקפה, היינז, פילסברי, לחם ארז ודורות. "בעקבות החשיפה בערוץ הילדים התחילה לגדול באופן משמעותי גם החשיפה במדיה החברתית. נהיו לי אלפי עוקבים בפייסבוק, אינסטגרם, סנאפצ'ט, וכדי לשמר את קהל הילדים החלטתי לפתוח ערוץ יוטיוב שבו אני מעלה סרטונים שמתארים את תהליך העבודה".

 

בן אוליאל. "יש לי הזדמנות לנסות ליצור עכשיו תוכן באנגלית" בן אוליאל. "יש לי הזדמנות לנסות ליצור עכשיו תוכן באנגלית" צילום: אורי טאוב ורונית כהן מתוך האיסנטגרם של בזק

 

יומיים בדקה וחצי

 

21 אלף איש כבר רשומים לערוץ היוטיוב של בן אוליאל, שבו הוא גם מארח לפעמים כוכבי ילדים כמו נועה קירל וקים אזולאי או מדגים בדקה וחצי מתכונים מסובכים שהכנתם אורכת יומיים. והוא לא רק נמצא בחזית המצלמה, הוא גם מצלם ועורך בעצמו את הסרטונים שהוא מעלה. "אנשים לא מבינים עד כמה אני עובד קשה כדי שכל סרטון ייראה מושלם", הוא אומר. בימים אלה הוא נבחר להשתתף בפרויקט המדיה החברתית של בזק, שבו לוקחים חלק צעירים מתחומים שונים שהאינטרנט שינה להם את החיים, ובהם הקומיקאית תום יער ודוגמנית הפלאס־סייז ריי שגב.

 

בן אוליאל זוכה לתגובות רבות בזכות הערוץ, אבל לפני כמה חודשים גם הוא הופתע: "לפני חודש התבקשתי להכין סרטון אישי, שונה ממה שעשיתי עד היום, שיעביר מסר. בחרתי לספר על בן זוגי ועל כך שאנחנו עומדים להתחתן, ואיכשהו יצא משהו נורא אותנטי, שונה מאוד מהסרטונים המאוד ערוכים שאני עושה בשוטף. קיבלתי אלפי תגובות, ואני לא מגזים. אנשים תמכו, עודדו והביעו את האהבה שלהם. קיבלתי הודעות מבני נוער ומהורים שרצו להתייעץ. לא ציפיתי לזה. זה היה כל כך מרגש שנראה לי שאני אמשיך ואעלה סרטונים כאלה מדי פעם כדי שלא יתחברו רק לדברים שאני יוצר, אלא גם אליי".

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x