שוויון מגדרי מבית וולוו: תנהיג חופשת לידה של 24 שבועות, גם לאבות
במסגרת המדיניות החדשה "אחווה משפחתית", שתונהג מהשבוע בכל המפעלים והמשרדים של וולוו בעולם, כל המגדרים יהיו זכאים לחופשה זהה בגובה 80% משכר הבסיס, שתוכל להלקח עד 3 שנים מהלידה; בכירה בוולוו: "אנחנו רוצים להוביל את השינוי לתקן עולמי חדש"
- "בקבוצת עזריאלי אין פערים בשכר בין גברים לנשים"
- קידום שוויון מגדרי במומבאי: הרמזורים והתמרורים בעיר יתחדשו בדמות נשית
- לעבוד בחופשת הלידה? אם זה מגיע ממקום של תשוקה
המדיניות, שנקראת "אחווה משפחתית" ('Family Bond') תעניק לכל העובדים עם ותק של שנה לפחות 24 שבועות של חופשה בשכר בגובה 80% משכר הבסיס שלהם. המדיניות חלה על אמהות וגם אבות, וניתן לנצל את החופשה בכל זמן בתוך שלוש שנות ההורות הראשונות.
עם זאת, במדינות שבהן מציעים חופשה נדיבה יותר, היא זו שתהיה בתוקף. המדיניות הנוכחית של יצרנית הרכב כוללת 6 שבועות בלבד של חופשה בתשלום שניתן לקחת במהלך השנה הראשונה לאחר הלידה.
"אנחנו רוצים ליצור תרבות שתומכת בהורות שוויונית לכל המגדרים", מסר מנכ"ל החברה האקאן סמואלסון. "כשהורים מקבלים תמיכה לאזן בין הדרישות של העבודה והמשפחה, זה עוזר לצמצם את הפער המגדרי ומאפשר לכולם להצליח בקריירה שלהם. מאז ומתמיד היינו חברה משפחתית ואנושית. באמצעות המדיניות החדשות, אנחו מדגימים ומיישמים את הערכים שלנו, שיחזקו את המותג שלנו".
לפי הדיווחים, המדיניות הכלל עולמית היא כוללנית ותומכת יותר מאשר בכל חברה אחרת, וחלה על כל הורה הרשום כהורה חוקי, כולל הורים מאמצים, הורי אמנה ופונדקאות, וכן הורים לא ביולוגיים בזוגות חד מיניים. לעומת וולוו יש חברות שכלל לא מעניקות חופשה בתשלום להורים חדשים, או שההטבות לא חלות על כל סוגי ההורים, ובעיקר לא על אבות.
המדיניות של וולוו הושפעה מהחוק בשוק המקומי שלה בשבדיה, שידועה בחופשות ההורות הנדיבות שהיא מעניקה וחלה על אמהות וגם אבות. ב-2019 פצחה החברה בפיילוט לגבי המדיניות החדשה ש-46% מהמשתתפים בה היו אבות.
"זה יותר מחופשת הורות חדשה לכל העובדים שלנו, זו התגלמות של התרבות הארגונית והערכים שלנו", הוסיפה האנה פאגר, מנהלת מחלקת פונקציות התאגיד. "אנחנו רוצים להוביל את השינוי בתעשייה הזו ולהציב תקן עולמי חדש. על ידי הוספת כל העובדים שלנו לחופשת הורות בתשלום, אנחנו מצמצמים את הפער המגדרי, זוכים לכוח עבודה מגוון יותר, מעלים את הביצועים ומחזקים את העסק".
המדיניות החדשה נועדה לסייע לחברה בגיוס ושמירה על עובדים מיומנים, זאת לנוכח היעד שהציבה להפוך ליצרנית כל רכב חשמליים בלבד עד 2030. סמואלסון הוסיף עוד כי ההערכה היא שהתוכנית החדשה תעלה "סכום משמעותי" של כמה מיליונים, אך לדבריו, כל עוד "היא מעניקה לנו הנהלה טובה ומגוונת יותר ומותג חזק יותר, זה בהחלט יהיה שווה את זה".