שיא רכישות בסייבר מאנדיי: 10.8 מיליארד דולר, זינוק של 15.1% לעומת 2019
כך לפי נתוני אדובי, שחזתה היקף קניות גדול יותר, 12.7 מיליארד דולר; החברה הורידה את תחזית ההוצאות עבור כל עונת החגים ל-184 מיליארד דולר
הקונים בארה"ב הוציאו אתמול, "סייבר מאנדיי", סכום שיא של 10.8 מיליארד דולר בקניות מקוונת, זינוק של 15.1% לעומת 2019. כך לפי מידע של חברת אדובי אנליטיקס, שמנתחת עסקאות באתרים של 80 מתוך 100 הקמעונאים המובילים בארה"ב. עם זאת תחזיות אדובי היו לקניות בהיקף של 12.7 מיליארד דולר.
- צניחה של 50% בקניות הפיזיות בבלאק פריידיי בארה"ב; שיא במכירות אונליין
- הרכישות בבלאק פריידיי בארץ נמוכות ב-5% מאשר בשנה שעברה
- האמריקאים חוששים מקניונים, הקניות לחגים יתבצעו אונליין
בתוך כך, החברה הורידה את תחזית ההוצאות עבור כל עונת החגים ל-184 מיליארד דולר, שמהווים עלייה של 30% לעומת שנה שעברה. בתחילה היא העריכה שהמכירות המקוונות יגיעו ל-189 מיליארד דולר.
השנה החלו הצרכנים את רכישותיהם מוקדם מתמיד, לאחר שקמעונאים האריכו את תקופת ההנחות כדי למנוע התקהלויות בחנויות בשל הקורונה. לכן, קשה יחסית לאמוד את היקף המכירות בעונה כולה לפי יום אחד.
עבור קמעונאים רבים, סייבר מאנדיי שיחק תפקיד מצומצם. קמעונאים גדולים כמו וולמארט וטארגט החלו את המבצעים באמצע אוקטובר כך שיחולו במקביל לפריים דיי של אמזון, והם מתכננים לקיים ימים נוספים כאלה בשבועות הקרובים. ב"בלאק פריידיי" - יום אחד שבדרך כלל מתרכז בחנויות ובקניונים - הצרכנים ביצעו עסקאות רבות באופן מקוון.
לפי אדובי, מספר ההזמנות שנאספו מהחנויות עלה השנה ב-30% לעומת 2019, מאחר שהקונים חיפשו דרכים בטוחות לקבל לידיהם את הפריטים שקנו באינטרנט ביום הרכישה.
כמו כן, אנשים רבים השתמשו בסמארטפונים שלהם כדי לרכוש מוצרים, לאחר שקמעונאים השקיעו רבות בשיפור אפליקציות הקניות שלהם. 37% מהמכירות הדיגיטליות בסייבר מאנדיי בוצעו ממכשירים ניידים, כך לדברי אדובי.