$
קורונה

FT

אמריקן איירליינס מצופפת נוסעים ומנפחת את המינוף

חברת התעופה הגדולה בארה"ב תשווק את כל המושבים בטיסה, בניגוד להצהרה קודמת שלפיה תוותר על חלק ממושבי האמצע. החוב של החברה הממונפת ביותר בענף, שעומד על 36.6 מיליארד דולר, צפוי להתרחב

קלייר בושי, פייננשל טיימס 08:0829.06.20

כשאמריקן איירליינס ניסתה לפתות בחודש שעבר את הנוסעים הלחוצים לעלות שוב על טיסות, חברת התעופה ציינה כי קבעה לעצמה למטרה להותיר מחצית מהמושבים האמצעיים ריקים כדי לאפשר לנוסעים ריחוק חברתי.

 

 

 צילום: אייפי

 

בשבוע הבא היא תזנח מטרה זו. ביום שישי ציינה החברה כי החל ב־1 ביולי כל מושביה יהיו פתוחים להזמנות. הצהרה זו פורסמה אף שמספר מקרי הקורונה בארה"ב הגיע לשיאים יומיים חדשים, והאמריקאים בוחנים מחדש את הדחיפות לבטל סגרים ולעודד את חידוש הפעילות הכלכלית. חברות התעופה, שמדממות מזומנים מאז נאלצו להשבית את הטיסות, נאבקות לעגן פורוטוקולים חדשים של בטיחות במקביל לשיקום מצבן הפיננסי.

 

בניגוד למתחרות דלתא וסאות'ווסט, שהגבילו את הזמנות המושבים במטוסיהן, אמריקן איירליינס מעולם לא הפסיקה באופן רשמי את מכירת מושבי האמצע. "למרות כל הדיבורים על חסימת מושבי האמצע, תמונות של טיסות מלאות של אמריקן מועלות לטוויטר למכביר", אמר סקוט המילטון, מנכ"ל חברת הייעוץ לענף התעופה ליהאם (Leeham).

 

באתר החברה מצוין כי "ככל שהזמן ומצב הטיסה יאפשרו זאת, נציגי החברה ישבצו מחדש את המושבים כדי ליצור יותר מרווח בין הלקוחות". כוכבית המופיעה בהמשך מדגישה: "ללא התחייבות". אמריקן איירליינס, שדורגה ב־2019 כחברת התעופה הגדולה בארה"ב מבחינת מספר נוסעים, מאפשרת לנוסעיה לשנות את כרטיסיהם ללא עלות נוספת עד 30 בספטמבר 2020. עם זאת, עליהם לשלם את ההפרש במחירי הכרטיסים.

 

לדברי המילטון, קיימים קשיים באכיפת פרוטוקולי הבריאות והבטיחות בזמן הטיסה. הנוסעים אינם יכולים לשלוט על התנהגות הנוסעים האחרים, ולעתים הם נאלצים להצטופף בזמן העלייה והירידה מהמטוס, או בתורי הבידוק הביטחוני. "כל מי שהיה אי פעם במטוס יודע שבין שני מסעדי כיסא אין מרחק של 2 מטר".

 

ברבעון הראשון רשמה חברת התעופה הפסדים בגובה 2.2 מיליארד דולר, הצפויים להתרחב ברבעון השני. בשבוע שעבר גייסה החברה 4.5 מיליארד דולר בשוקי ההון, סכום הכולל גיוס חוב, הון עצמי ושטרות הון. המשקיעים הסתערו על איגרות החוב של החברה שהוצעו בריבית של 11.75%. סבב הגיוס האחרון מציב את חובות החברה על 36.6 מיליארד דולר. עוד קודם לכן היתה אמריקן הממונפת ביותר מבין חברות התעופה האמריקאיות, והחוב שלה יתנפח ב־4.75 מיליארד דולר כשתקבל את הפעימה השנייה של הסיוע הפדרלי.

 

x