$
חברה וסביבה

אחרי 130 שנה - הסירופים של אנט ג'מיימה יוסרו בגלל "המסר הגזעני"

החברה האם קווקר אוטס שבבעלות פפסי הודתה כי שורשי המותג מבוססים על סטריאוטיפים גזענים. בשלב זה פפסי עוד לא חשפה לוגו או שם מותג חדשים לפריטים, אך ההשקה אמורה להיות בסתיו הקרוב

שירות כלכליסט 16:2517.06.20
מותג הסירופים ובלילת הפנקייקים האמריקאי אנט ג'מיימה (Aunt Jemima) יוצא לגמלאות לאחר 130 שנה, לאחר שבחברה האם הודו כי שורשי המותג מבוססים על סטריאוטיפים גזענים. "אנחנו פועלים להתקדם לעבר שוויון גזעי בכמה מישורים, כך שעלינו לבחון את המותגים שלנו ולהבטיח שהם משקפים את הערכים שלנו ועומדים בציפיות הצרכנים שלנו", נמסר מחברת קווקר אוטס שבבעלות פפסי.

 

 

 

המראה של אנט ג'מיימה עצמה השתנה לאורך השנים בניסיון להתרחק מהסטריאוטיפים הגזעניים. הלוגו המקורי מבוסס על השיר "אולד אנט ג'מיימה" שלפי הסיפורים עבדים נהגו לשיר. לפי אתר החברה, הלוגו נוצר ב-1890 והיה מבוסס על ננסי גרין המוגדרת כ"מספרת סיפורים, טבחית ומיסיונרית". גרין נולדה למשפחה של עבדים.

 

סירופ אנט ג'מיימה סירופ אנט ג'מיימה צילום: בלומברג

 

בשל כך, היו קריאות חוזרות ונשנות לחברה לשנות את הלוגו. כך למשל, פרופ' ריצ'י ריצ'רדסון, נשיא אוניברסיטת קורנל טען כי "הלוגו קשור בצורה חזקה לגזענות של דרום ארה"ב".

 

מעבר לכך, החברה גם פרסמה בעבר פרסומות עם ניחוח גזעני עם שחקניות שהדגישו את הסטריאוטיפ של השפחה השחורה והכנועה, שמגדלת את ילדי הבעלים הלבנים ומזניחה את ילדיה הביולוגיים.

 

כעת, על רקע המהומות וההפגנות שסוחפות את ארה"ב לאחר מותו של ג'ורג' פלויד בידי שוטר, החליטו בחברה להיענות לקריאות ולסגור את המותג. בשלב זה פפסי, שרכשה את קווקר אוטס ב-2001, עוד לא חשפה לוגו או שם מותג חדשים לפריטים, אך ההשקה אמורה להיות בסתיו הקרוב.

 

בנוסף, המותג יתרום 5 מיליון דולר בחמש השנים הבאות ליצירת "תמיכה משמעותית ומתמשכת בקהילה השחורה", זאת בנוסף ליוזמה של פפסי לתרום 400 מיליון דולר לקידום שוויון גזעי.

x