משבר הקורונה
לטראמפ אין ברירה: ארה"ב מחזרת אחרי מקסיקו כדי לאתחל את תעשיית הרכב
מקסיקו דיווחה כי היא פועלת בשיתוף עם ארה"ב וקנדה, בנות בריתה בהסכם הסחר החופשי USMCA, על תוכנית "הדרגתית וזהירה" לפתיחה מחדש של מגזר הרכב ושרשרת האספקה בענף
השאיפה של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ להתניע מחדש את הכלכלה מאלצת אותו להניח בצד את האיבה כלפי מקסיקו. בשבוע שעבר שיגרו מאות בכירים בתעשיית הרכב האמריקאית מכתב לנשיא מקסיקו אנדרס מנואל לופס אוברדור בבקשה "לייצר הרמוניה", או במילים אחרות, לייצר מכוניות למען ארה"ב.
- מקסיקו הכשילה הסכם לקיצוץ תפוקת הנפט ב-10 מיליון חביות ביום
- נגמר לבינתיים: הופסק ייצור בירה קורונה במקסיקו
- סוכנים אמריקאים איתרו סמים בשווי 30 מיליון דולר במנהרה בין טיחואנה לסן דייגו
בהתאם, מקסיקו דיווחה ביום שישי כי היא פועלת בשיתוף עם ארה"ב וקנדה, בנות בריתה בהסכם הסחר החופשי USMCA, על תוכנית "הדרגתית וזהירה" לפתיחה מחדש של מגזר הרכב ושרשראות האספקה, המעסיקים כמיליון עובדים במקסיקו.
שכרו השעתי הממוצע של פועל בפס ייצור של חלקי חילוף במקסיקו הוא 2.5 דולרים לעומת 16 דולר בארה"ב. בהתאם, 16% מהחלפים שמותקנים בכל מכונית שמיוצרת בארה"ב, מגיעים ממקסיקו, מה שמסביר את הצורך בשכנה מדרום כדי להתניע מחדש את דטרויט.
ענקיות הרכב האמריקאיות פורד, ג'נרל מוטורס וקרייזלר כבר הודיעו על חזרה מדורגת לעבודה במהלך מאי, אך בדומה ליצרניות באירופה, גם הן ייאלצו ככל הנראה להשבית פסי ייצור מחדש בגלל מחסור בחלפים. המצוקה הזו נובעת משיטת העבודה של תעשיית הרכב העולמית, המייתרת את הצורך במלאים, וספגה פגיעה אנושה בגלל ניתוק שרשראות אספקה עולמיות.