כך מעודדים שופינג בסין: קופונים במיליארדי יואן חולקו לצרכנים
בניסיון להחזיר את הציבור לקניונים הריקים, במספר ערים קיצרו את שבוע העבודה כדי שלתושבים יהיה יותר זמן לקניות. עובדי ציבור התבקשו להפגין דוגמא אישית ולצאת למסעדות ולבילויים
סין מחלקת לאזרחים שוברי קנייה בשווי מיליארדי יואן ומציעה עוד צ'ופרים פיננסיים, בניסיון לעודד את הציבור לצאת ולעשות שופינג.
למרות שרוב המסעדות והקניונים במדינה כבר נפתחו מחדש, האזרחים עדיין נמנעים מלחזור אליהם עקב החשש לבריאותם וגם בגלל המצב הכלכלי על רקע האבטלה הגבוהה.
- מסמכים של המשטר מגלים: סין הבינה שזו מגפה, והזהירה רק אחרי 6 ימים
- צניחה היסטורית בסין: הכלכלה התכווצה ב-6.8% ברבעון הראשון
ההסגר האדוק שהוטל במטרה לעצור את התפשטות מגיפת הקורונה בסין הביא להתכווצות חדה בכלכלה השנייה בגודלה בעולם ברבעון הראשון של 2020. המכירות הקמעונאיות במדינה צנחו ב-20% בינואר ובפברואר.
הרשויות והעסקים מחפשים כעת דרכים יצירתיות למשוך קונים. מספר ערים מעודדות את הארכת סופי השבוע ליומיים וחצי על מנת לעודד הוצאות, ולפקידי המפלגה הקומוניסטית נאמר שעליהם לצאת ולהוציא כסף ולהוות בכך דוגמא אישית.
בחודש שעבר חילקה סאנינג, קבוצת קמעונאות גדולה שמוכרת מוצרי אלקטרוניקה, ביגוד ומזון, שוברי קנייה בסכום של 600 מיליון יואן (70 מיליון דולר) ללקוחות. ענקית הרשת הסינית טנסנט השיקה מאפיין אשראי בשם "קנה עכשיו, שלם אחר כך", באפליקציית ההודעות שלה וויצ'אט.
"התאוששות הצרכנים בסין תשפוך אור על מה שצפוי לקרות בשאר העולם לאחר שההתפרצות תדעך," אמר נד סלטר, ראש מחקר הון בחברת Fidelity International. "יש סימנים ברורים להתאוששות במגזרים שונים, אם כי קצב החזרה לנורמה איטי למדי. אנחנו זקוקים ליותר אמון צרכנים כדי לשמור על קצב השיפור".