המרכול המקוון אוקאדו יגדל את התוצרת ליד מרכזי ההפצה
ענקית הקמעונאות והמשלוחים הבריטית תקים חוות חקלאיות עתירות ידע כדי למקסם את טריות המשלוחים. תספק עשבי תיבול בתוך שעה מהקטיף
הסופרמרקט המקוון אוקאדו ישקיע 17 מיליון ליש"ט בפיתוח חוות עתירות ידע במטרה לגדל צמחי תבלין ושאר תוצרת חקלאית בסמיכות למרכזי ההפצה הרובוטיים שלה ברחבי העולם.
אוקאדו רכשה נתח של 58% בג'ונס פוד, החווה הוורטיקלית הגדולה באירופה, המגדלת 420 טונות של בזיליקום, פטרוזיליה וכוסברה בשנה במגשים המסודרים לגובה במחסן בסקנת'רופ בצפון אנגליה. הגידולים מוארים באמצעות 12 ק"מ של תאורת לד.
- חדשות רעות לקמעונאיות: סין פרסמה אזהרת מסע לארה"ב
- עוד רשת קמעונאות קורסת: אברקרומבי אנד פיץ' צוללת בניו יורק
- "השדרה החמישית רק תמשיך להידרדר"
בשיחה עם "הגרדיאן" הבריטי אמר סמנכ"ל הכספים של אוקאדו, דנקן טאטון־בראון, כי הקבוצה שוקלת לפתוח עשר חוות כאלה בתוך חמש שנים. לדבריו, שתי החברות בודקות כעת כיצד המומחיות של אוקאדו בתחום הרובוטיקה והבינה המלאכותית תשמש אותן לייעול תהליכי הייצור של ג'ונס פוד.
לפי מנכ"ל ג'ונס פוד, ג'יימס לויד־ג'ונס, החווה בסקאנת'רופ ממחזרת את כל המים שלה, אינה משתמשת בחומרי הדברה ומנצלת אנרגיה בת קיימא כמו טורבינות רוח ופאנלים סולריים. בחווה עובדים שמונה אנשים בלבד, המגדלים את התוצרת באופן הידרופוני, ללא אדמה וללא מגע יד אדם. רובוט בשם פרנק עורם את המגשים, ומכונות קוצרות את התוצרת כשהיא מוכנה.
ההשקעה של אוקאדו כוללת גם את ההקמה של מיזם משותף — אינפיניט אייקרז — עם חברת החקלאות הוורטיקלית 80 אייקרז מארה"ב וחברת פריבה ההולנדית, ספקית של טכנולוגיה בתחום החקלאות.
"ההשקעה שלנו בחקלאות ורטיקלית תאפשר לנו לתת מענה לרצון הלקוחות בטריות ובקיימות ולייצר טכנולוגיות חדשות שיובילו למהפכה בכל הקשור לאספקת תוצרת טרייה", כך לפי טים שטיינר, מנכ"ל אוקאדו.
אוקאדו תוכל לספק את המוצרים בתוך שעה מהקטיף, זאת באמצעות שירות המשלוחים החדש שלה אוקאדו זום, שהושק השנה כפיילוט במערב לונדון.
אוקאדו משווקת מותג בית ואת מוצרי רשת הסופרמרקטים ווייטרוז, אך בשנה הבאה היא תמיר אותם במוצרי מרקס אנד ספנסר, זאת במסגרת מיזם משותף בהיקף של 1.5 מיליארד ליש"ט שהוכרז מוקדם יותר השנה. שיתוף הפעולה עם אוקאדו יאפשר למרקס אנד ספנסר לספק משלוחים לבתי הלקוחות לראשונה ב־135 שנות פעילותה. המהלך הוא חלק מתהליך מקיף של התייעלות וארגון מחדש שעוברת הרשת הוותיקה, הכולל, בין השאר, סגירה עשרות סניפים, רענון ושדרוג קולקציות הבגדים והשקעה בטכנולוגיית מידע.