דיווח: בואינג הגבילה את טייסי הניסוי שלה בפיתוח מערכות השליטה בבואינג 737 מקס
על פי דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל", בשונה מהמסורת הקיימת בבואינג הצרה יצרנית המטוסים את צעדי טייסי הניסוי הוותייקים שלה בשלבי הפיתוח האחרונים של מערכת בקרת הטיסה, שהפעלה שגויה שלה הובילה להתרסקויות באינדונזיה ובאתיופיה
חברת בואינג הצרה את צעדי טייסיה בשלבים הסופיים של פיתוח מערכת בקרת הטיסה של הבואינג 737 MAX, אותה מערכת שהפעלה שגויה שלה עומדת ככל הנראה מאחורי התאונות האוויריות הקטלניות של המטוס בטיסת ליון אייר ובטיסת אתיופיאן.
- לאחר התרסקויות ה-737 MAX: רווחי בואינג ירדו ב-21%
- מחיר התאונות: בואינג מקצצת ב-20% את יצור ה-737
- "הרגולטורים ידעו כי השיטה לייצוב מטוס הבואינג 737 מקס היא בעייתית"
קנייה חזקה | קנייה | המתן | מכירה | מכירה חזקה |
על פי דיווח של ה"וול סטריט ג'ורנל", טייסי ניסוי מנוסים של בואינג שהיו מעורבים בפיתוח המטוס לא קיבלו תדרוכים מפורטים לגבי המהירות או החדות שבה מערכת הייצוב האוטומטית (MCAS) עלולה להוריד את אף המטוס. הם גם לא יודעו לגבי העובדה שהמערכת מסתמכת על חיישן בודד – ולא על שניים – על מנת לוודא את דיוק המידע המתקבל לגבי זוית אף המטוס.
החוקרים בשתי ההתרסקויות הגיעו למסקנה כי מידע שגוי שהתקבל מהחיישן גרם להפעלה שגויה של המערכת, מה שהוביל להתרסקויות באינדונזיה ובאתיופיה שגבו את חייהם של 346 בני אדם. האופן שבו הודרו הטייסים מפיתוח המערכת לא נודע עד כה, ועשוי להביא כעת לבדיקה מחודשת של הרגולטורים.
לא ברור אם מעורבות רבה יותר של הטייסים יכולה הייתה להשפיע על הפיתוח הסופי של מערכת בקרת הטיסה בבואינג 737 MAX. אבל הקטנת מעורבות הטייסים, לצד העובדה שלא ניתן להם מידע מפורט על מערכות המטוס, מוסיפה לרשימת סימני השאלה שמרחפת מעל שיטות הפיתוח של ענקית התעופה.
דובר מטעם בואינג מסר כילטייסי הניסוי ולטייסים הוותיקים של החברה ניתן משקל זהה לזה שניתן לבעלי התפקידים בתהליכי פיתוח קודמים של מטוסים על ידי החברה.