$
חברה וסביבה

הלהיט החדש בשוק תחליפי הבשר? נקניקייה טבעונית מזרעי חמנייה

אחרי שהשיקה המבורגר טבעוני "מדמם", חברת טכנולוגיית המזון הבריטית Moving Mountains מציגה נקניקייה טבעונית עם טעם ומרקם לטענתה כמו של נקניקיית חזיר

שירות כלכליסט 11:5401.05.19

חברת טכנולוגיית המזון הבריטית שעומדת מאחורי ההמבורגר הטבעוני ה"מדמם" הראשון, מתכוונת להשיק בשבוע הבא מה שלטענתה הוא הנקניקייה הראשונה בעולם המבוססת על צמחים, שזהה לטענתה במראה ובטעם לנקניקיית חזיר אמיתית.

 

 

החברה, מובינג מאונטיינס (Moving Mountains) משתמשת בזרעי חמניה כמרכיב העיקרי בנקניקייה הטבעונית, שתימכר קודם במסעדה לא למטרות רווח בשם Unity Diner בלונדון החל מה-10 במאי ורק בהמשך השנה תהיה זמינה בסופרמרקטים ברחבי הממלכה.

 

נקניקיית פרנקפורטר שהם מתכוונים לייצר היא באורך 25 ס"מ ותכלול גם גזרים, שמן קוקוס, בצל ופפריקה. מייסד החברה, סיימון ון דר מולן טוען כי הנקניקייה, שתהיה גם נטולת גלוטן, היא בעלת "טעם ומרקם זהים" למקבילה מבשר חזיר, אך היא גם עשירה בויטמינים.

 

הנקניקייה הצמחית של מובינג מאונטנס הנקניקייה הצמחית של מובינג מאונטנס צילום: Moving Mountains

 

 

"בעקבות ההצלחה של ההמבורגר הטבעוני המדמם הראשון שהשקנו בבריטניה, ההשקה השנייה שלנו מתכוונת להפוך את הנקניקיות שוב למאכל נחשק, הודות לשדרוג שמגיע להן", הגיב. "אנחנו משתמשים בזרעי חמניה כדי לספק טעם ומרקם זהה, וזה רכיב עדיף לבריאות שלנו ושל כדור הארץ".

 

זו אמנם תהיה הנקניקיה הראשונה שמבטיחה לשחזר את הטעם של נקניקיית בשר, אך יש כבר כמה תחליפים מהצומח. כך למשל, איקאה החלה למכור בשנה שעברה במסעדה שלה נקניקיות טבעוניות מקייל, עדשים, קינואה, בצל וחיטה.

 

האמריקאים מסתערים על ההמבורגר הטבעוני

 

בתוך כך, הפופולריות של תחליפי הבשר צומחת גם בארה"ב. חברת אימפוסיבל פודס המייצרת המבורגרים טבעוניים מודה כי היא מתקשה לעמוד בביקוש הגובר. אחת הסיבות להצלחה שלה היא שיתוף פעולה עם רשת ההמבורגרים ברגר קינג, שמתוכנן להתרחב עד סוף השנה.

 

 

המבורגר ללא בשר שמוגש בברגר קינג המבורגר ללא בשר שמוגש בברגר קינג צילום: איי אף פי

 

 

לפי החברה, נרשמה צמיחה במכירות בכל הקטגוריות, כולל במסעדות נוספות ואפילו בפארקי שעשועים ובקמפוסים של אוניברסיטאות. "אנחנו מודעים לחוסר הנוחות שהמחסור הזה גורם ומתנצלים מעומק הלב בפני כל הלקוחות", מסרה החברה, שהסבירה כי המחסור קצר הטווח נובע מהקשיים שבעמידה בביקוש "שגבוה בהרבה מההיצע".

 

על מנת לעמוד בביקוש, בחברה מוסיפים שעות העבודה במפעל באוקלנד ואף מגייסים עובדים לאייש משמרת שלישית. "החברה לא חוסכת בעלויות כדי לפתור את הבעיה", הבטיח סמנכ"ל הכספים דיווד לי.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x