בוש תשקיע 4 מיליארד יורו ברכב אוטונומי ותגייס 3,000 מהנדסים
יצרנית חלקי הרכב הגדולה בעולם הודיעה על תוכנית חומש לפיתוח מכונית ללא נהג. במקביל היא דנה על שיתופי פעולה עם פולקסווגן וב.מ.וו. השנה היא תגדיל בכ־40% את ההשקעה בחלקים לרכב חשמלי
בוש הגרמנית, יצרנית חלקי כלי הרכב הגדולה בעולם, הצהירה כי תשקיע 4 מיליארד יורו בפיתוח כלי רכב אוטונומי - כך דיווח היומון הכלכלי הגרמני "הנדלסבלאט".
- השיתוף ינצח? הרכב האוטונומי לא מאיץ, אבל המיניבוס כן
- חרף ההבטחות, מהפכת הרכב האוטונומי לא תתממש השנה
- יאנדקס קיבלה אישור לבצע ניסויי רכב אוטונומי בישראל
תוכנית הפיתוח של הרכב האוטונומי של בוש צפויה להימשך חמש שנים, וכדי להשיג את המטרה, היא תגדיל פי ארבעה את מספר מומחי הבינה המלאכותית העובדים עבורה. עד 2021 היא צפויה להעסיק 4,000 מומחים בתחום. מנכ"ל בוש פולקמר דנר אמר עם פרסום התוכנית כי "נהיגה אוטונומית צפויה לשנות את הניידות האישית מהקצה אל הקצה. היא תפתח את השער למודלים עסקיים חדשים לגמרי. אנחנו רוצים להיות חלק מזה, ויכולים להיות מהחברות המובילות בתחום".
דנר הוסיף עוד כי "החברות האמריקאיות והסיניות שמייצרות מוצרי צריכה מבוססי בינה מלאכותית, חסרות את המומחיות שלנו בתחום התחבורה, הייצור והבנייה".
זה לא הצעד הראשון של בוש, שמייצרת גם מוצרי חשמל ביתיים, כלי עבודה, ומנגנוני גילוי עשן, בתחום הרכב האוטונומי. ב־2017 היא שיתפה פעולה עם קבוצת דיימלר, החברה־האם של מרצדס, בפיתוח מכונית אוטונומית. לפי גורם בתעשיית הרכב הגרמנית שאותו מצטט הנדלסבלאט, גם כיום בוש בודקת אפשרויות לשיתופי פעולה עם פולקסווגן, דיימלר, ב.מ.וו ואפילו מתחרות ישירות שלה בתחום חלקי הרכב כמו ZF וקונטיננטל. מנכ"ל בוש עצמו לא אישר או הכחיש את הדיווחים ואמר כי החברה שבראשה הוא עומד "פתוחה לשיתופי פעולה ומקיימת שיחות בעניין".
במקביל להשקעה שלה בפיתוח רכב חשמלי, הגדילה בוש את השקעתה בפיתוח חלקים לכלי רכב חשמליים. החברה הצהירה כי השנה היא תוציא למטרה זו 700 מיליון יורו, בהשוואה ל־400 מיליון יורו אשתקד. כיום מספקת בוש ליצרנית הרכב האמריקאית טסלה חיישני חניה ומערכות רדאר לרכב. בנוסף היא מספקת לאפל האמריקאית חיישני גילוי תנועה.
בוש דיווחה על רווח תפעולי של 5.3 מיליארד יורו ב־2018, ועל מכירות של 77.9 מיליארד יורו. ההכנסות של חטיבת הרכב והתחבורה שלה, שכוללת גם רכיבים לאופניים חשמליים ושבבים לכריות אוויר לרכב, עמדו על 47 מיליארד יורו, עלייה של 2% לעומת 2017.
בתוך כך, טסלה הודיעה אתמול על רכישת חברת מקסוול טכנולוג'יז ב־218 מיליון דולר. תג המחיר הזה נותן למשקיעים בחברה פרמיה של 55% על מחיר המניה שלה עם סגירת המסחר ביום שישי – 3.07 דולר. מקסוול טכנולוג'יז מתמחה בפיתוח טכנולוגיות לאחסון אנרגיה. מוצר הדגל שלה הוא אולטרה־קבל (Ultracapacitor) שטוען ומשחרר אנרגיה במהירות גבוהה מאוד. לחברה יש גם תהליך ייצור סוללות יעיל במיוחד יחסית לנהוג בתעשייה.