$
חברה וסביבה

מקדונלד'ס חוגגת יובל לביג מק ומשיקה מטבע מיוחד

במסגרת שנת ה-50 להמבורגר האיקוני, חשפה הרשת מעין מטבע גלובלי שניתן לקבל תמורתו המבורגר בכל הסניפים של הרשת בעולם - החל מה-2 באוגוסט

שירות כלכליסט 14:1230.07.18

השבוע תשיק מקדונלד'ס את חגיגות היובל ה-50 להמבורגר האיקוני, הביג מק. "זה לא קורה לעתים קרובות שפריט מזון הוא רלוונטי היום בדיוק כפי שהיה לפני 50 שנה", ציין בראיון ל"ביזנס אינסיידר" מנכ"ל מקדונלד'ס סטיב איסטרברוק.

 

 

 

במסגרת החגיגות, הרשת חשפה אתמול (א') את המק'קוין, סוג של מטבע גלובלי שניתן לקבל תמורתו המבורגר בכל הסניפים של הרשת בעולם. לקוחות יוכלו לקבל מק'קוין עם רכישת ביק מק ביום חמישי הקרוב, 2 באוגוסט, ולהשתמש בו למחרת בסניפי מקדונלד'ס ביותר מ-50 מדינות ברחבי העולם.

 

ביג מק בן 50 ביג מק בן 50 צילום: McDonald's U.K

 

ההצעה המיוחדת הושקה בהשראת מדד הביג מק, דו"ח שנתי שמשתמש במחירי ביג מק ברחבי העולם על מנת לקבוע את ערכם של מטבעות מקומיים.

 

בעוד איסטרברוק מודה כי ייתכן ולא תמיד מדובר בהערכה מדויקת, המדד הזה הפך את הביג מק לאייקון המוגש ב-36 אלף סניפים ברחבי העולם. לדבריו, הרשת מכרה 1.3 מיליארד מנות ביג מק בעולם בשנה שעברה.

 

חוגגים יובל חוגגים יובל צילום: McDonald's U.K

 

במהלך השנים, מקדונלד'ס הכניסה מעט מאוד שינויים למנה. אחד הבודדים שבהם היה הוצאת סירופ התירס בעל תכולת הסוכרים הגבוהה מהלחמניות, ב-2016.

 

עם זאת, הרשת נזהרת משינויים גדולים מדי, כמו המרת קציצת הבקר בגרסה צמחונית או בבשר עוף. "אנחנו חושבים שאין לחלל את הביג מק", ציין איסטרברוק. דבר נוסף שאין לערב בו את הביג מק הוא עולם המטבעות הדיגיטליים. למרות הדמיון הפונטי של המק'קוין לביטקוין, איסטרברוק ציין בפני הבינזנס אינסיידר כי מדובר בהומאז' לתחילית מק'.

 

 

הדמיה של המטבע החדש הדמיה של המטבע החדש צילום: McDonakd's

 

ואיך כל זה התחיל? כמו פריטים ותיקים ופופולריים אחרים בתפריט של הרשת, הרעיון נולד מאחד הזכיינים. ב-1967, מייקל ג'יימס "ג'ים" דליגטי פנה בבקשה לחברה לאפשר לו לבחון את המנה בסניפי הזכיינות שלו בפיטסבורג. מאוחר יותר, הוא הודה כי קיבל את ההשראה מכריך פופולרי שמכרה רשת ביג בוי המתחרה. "לא דובר כאן בהמצאת הנורה החשמלית. הנורה היתה שם כבר. אני פשוט הברגתי אותה לבית המנורה", ציין דליגטי.

 

מקדונלד'ס הסכימה לאפשר לו למכור את הכריך בסניף אחד בלבד, וזאת בתנאי שישתמש בלחמניה הרגילה של הרשת. אבל זה לא תפס. דליגטי ניסה לחמניה גדולה יותר, והקציצה הקפיצה עד מהרה את המכירות ביותר מ-12%. אחרי שהושגו תוצאות דומות בסניפים נוספים, הביג מאק התווסף לתפריט של הרשת ברחבי ארה"ב ב-1968.

 

רעיונות אחרים שהגו זכיינים ושעלו לגדולה כוללים את כריך הדג – פילט-או-פיש, את פריט ארוחת הבוקר אג מק'מאפין, פאי התפוחים (שבעבר היה מטוגן וכעת אפוי), ואת ה"שאמרוק שייק".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x