מאסק לוחץ על הבלם: טסלה תפטר כ-4,000 עובדים - 9% מכוח האדם
מנכ"ל יצרנית המכוניות החשמליות: "טסלה צמחה במהירות בשנים האחרונות, דבר שיצר משרות כפולות; בנוסף, יש תפקידים שבעבר היה בהם היגיון - אך כיום קשה להצדיקם"
טסלה תפטר 9% מכוח העבודה שלה, החל מיום שני הקרוב. יצרנית המכוניות החשמליות מעסיקה כיום כ-46 אלף עובדים - כלומר מספר המפוטרים יעמוד על 4,100.
- בעלי המניות של טסלה הותירו את מאסק על כיסא היו"ר
- מאסק מתרברב בשדרוגים של מודל 3: "יכולה להביס כל מכונית אחרת בקטגוריה"
- אלון מאסק קרא לאנליסטים 'משעממים' - וזה יעלה לו 750 מיליון דולר
אלון מאסק, מנכ"ל טסלה, שלח לעובדי החברה מכתב בנושא, ולאחר שזה דלף לתקשורת - פרסם אותו בטוויטר. לפי המכתב של מאסק, שפורסם במלואו ב-CNBC, לא יפוטרו עובדים בקווי הייצור. זאת, על רקע הקשיים שבהם נתקלת החברה, שמנסה להגיע להיקף ייצור שבועי של 5,000 מכוניות ממודל 3, עד סוף יוני.
Difficult, but necessary Tesla reorg underway. My email to the company has already leaked to media. Here it is unfiltered: pic.twitter.com/4LToWoxScx
— Elon Musk (@elonmusk) 12 ביוני 2018
"טסלה צמחה במהירות בשנים האחרונות, דבר שיצר משרות כפולות; בנוסף, יש תפקידים שבעבר היה בהם היגיון - אך כיום קשה להצדיקם", כתב מאסק.
לפי הערכות, מספר העובדים בטסלה גדל ב-15% בחצי השנה האחרונה.
"טסלה מעולם לא רשמה רווח שנתי מאז הוקמה לפני 15 שנה; מה שנותן לנו מוטיביציה זה לא הרווח, אלא המשימה שלנו להאיץ את המעבר של העולם לשימוש באנרגיות נקיות ובנות קיימא. עם זאת לא נוכל להשיג זאת בלי שנראה שאנו יכולים להיות רווחיים", כתב מאסק.
טסלה ומאסק נמצאים תחת עיניים בוחנות בחודשים האחרונים. לאחר שורת פרסומים שליליים על תאונות, מצב המזומנים הבעייתי של החברה, וסגנון המנהיגות של מאסק, אשר ויתר על כל מראית עין של דיפלומטיות ביחסו לאנליסטים ולמדיה.
יצרנית הרכב החשמלי רשמה ברבעון הראשון את ההפסד הגדול בתולדותיה, 785 מיליון דולר. ההפסד המתואם עמד על 3.25 דולר למניה לעומת צפי להפסד של 3.54 דולר למניה. ההכנסות עמדו על 3.4 מיליארד דולר לעומת צפי למכירות רבעוניות של 3.3 מיליארד דולר. - הנתונים החיוביים לכאורה מגיעים לאחר שתחזיות ההכנסות והרווח של השוק נחתכו כמה וכמה פעמים בשנה האחרונה. תזרים המזומנים השלילי התרחב ל-1 מיליארד דולר, לעומת 277 מיליון דולר ברבעון הקודם.