בעלי המניות של טסלה הותירו את מאסק על כיסא היו"ר
האסיפה הכללית דחתה הצעה שהוגשה על ידי בעלי מניות להדחתו של מאסק; היו"ר המייסד אמר לבעלי המניות: "החודשים האחרונים היו המייסרים ביותר שחוויתי". לדבריו, "בסבירות גבוהה" החברה תעמוד ביעדי הייצור של מודל 3
האסיפה הכללית של טסלה דחתה אתמול (ג') הצעה לסיום כהונתו של אלון מאסק כיו"ר החברה. במקביל, מאסק אמר לבעלי המניות כי "סביר ביותר" שהחברה תעמוד ביעד הייצור של 5,000 מודל 3 בשבוע בסוף חודש יוני - לדבריו נכון להיום קצב הייצור עומד על 3,500 לשבוע.
- מאסק
- "GM עומדת להגדיל משמעותית צריכה של טכנולוגיה ישראלית"
- צרות בצרורות: רכב נוסף של טסלה התנגש ברכב שעמד בצד הדרך; הערכות - היה במצב אוטונומי
"החודשים האחרונים היו המייסרים ביותר שחוויתי... אבל אני מאמין שאנחנו מגיעים ליעדנו," אמר מאסק בפגישה השנתית של בעלי המניות במאונטיין וויו, קליפורניה.
קנייה חזקה | קנייה | המתן | מכירה | מכירה חזקה |
טסלה מתמודדת בשנה האחרונה גם עם עיכובים בייצור וגם עם תחזיות פסימיות של אנליסטים רבים, הסבורים שהחברה תהיה מחוייבת לגייס הון נוסף עד סוף השנה. טסלה ומנכ"לה - המצייץ הסדרתי מאסק - נמצאים תחת עיניים בוחנות בחודשים האחרונים לאחר שורת פרסומים שליליים על תאונות, מצב המזומנים הבעייתי של החברה, וסגנון המנהיגות של היו"ר והמנכ"ל, אשר ויתר על כל מראית עין של דיפלומטיות ביחסו לאנליסטים ולמדיה.
מאסק השתנק כשלקח את המיקרופון כדי לדבר אל המשקיעים, ואמר: "בטסלה אנחנו מייצרים מכוניות באהבה. בהרבה חברות אחרות המכוניות מיוצרות ע"י מחלקת השיווק או הפיננסים, ואין להן נשמה. אנחנו לא מושלמים אבל אנחנו נותנים את כל הלב והנשמה, כי באמת אכפת לנו".
טסלה נאבקה בחודשים האחרונים להאיץ את ייצור המשפחתית מודל 3 שלה, שמהווה גורם קריטי לרווחיות החברה בטווח הארוך. באפריל הודיעה טסלה שהיא מייצרת 2,270 רכבים בשבוע, פחות ממחצית ה-5,000 לשבוע שהיא הבטיחה לייצר עד סוף יוני. צווארי בקבוק בקווי הייצור של המודל 3 הם שגרמו לעיכוב מסירת המכוניות לקוניהן והסיתו נתח גדול מהכנסות החברה לתיקון וייעול קווי הייצור.