סין מכה את צפון אמריקה בהכנסות מבתי קולנוע
לפי דו"ח של HSBC, ההכנסות בסין הסתכמו ברבעון הראשון ב-3.17 מיליארד דולר לעומת 2.85 מיליארד דולר בארה"ב ובקנדה; זאת לאחר שהשוק הסיני התאושש מהאטה שנרשמה לפני שנתיים
- היקום האפשרי היחיד: כך מארוול הרגה את הקולנוע והמציאה אותו מחדש
- לוקח ת'זמן: אירוע קולנועי מרשים במוזיאון ת"א
- ארה"ב: קבוצת משקיעי קולנוע תובעת 50 מיליון דולר ממילצ'ן
לפי הדו"ח, ההכנסות מסרטים הסתכמו בסין ב-20.2 מיליארד יואן (3.17 מיליארד דולר), כך עולה מנתונים של וראיטי (Variety). ההכנסות שנאספו בבתי הקולנוע בצפון אמריקה – כלומר ארה"ב וקנדה – הסתכמו ב-2.85 מיליארד דולר במהלך הרבעון. כך על פי נתונים מאת קום-סקור (ComScore).
הנתונים ממאויאן (Maoyan) – פלטפורמה סינית להזמנת כרטיסים אונליין – תאמו את נתוני וראייטי – שיא של הכנסות בקופות קולנוע לשוק בודד ברבעון אחד. על פי תחזיות האנליסטים, הקופות בסין היו אמורות לעקוף את ארה"ב כבר ב-2017 אולם הדבר לא אירע בשל האטה בצמיחה בתעשיית הקולנוע בסין ב-2016. האטה זו יוחסה בין היתר לירידה בהפקה של סרטים איכותיים.
אולם לאחר העיכוב "סיפור הצמיחה חזר למסלולו", כך לדברי גארי גאו, מ-HSBC. הוא מציין את הסרט "מבצע ים אדום" – סרט מלחמה המבוסס על אירועים בתימן ב-2015 – שהכנסותיו הביסו את "הפנתר השחור" של דיסני והזניקו את הסרט לצמרת דירוג הסרטים בחודש מרץ. לדבריו גאו, זהו סימן שתעשיית הקולנוע בסין "עומדת בפני מחזור צמיחה חדש".
בין הגורמים התורמים לצמיחה זו מונה גאו את הפקתם של סרטים מקומיים איכותיים יותר וכוח הקנייה הגדל באזורים עירוניים. ערים מדרגה שלישית ורביעית צפויות לתרום באופן משמעותי לצמיחת התעשייה.
ההצלחה בקופות הקולנוע הסיניות נובעת גם מתוכן אטרקטיבי יותר המופק באולפנים מקומיים וכן ממבחר איכותי יותר של סרטים זרים במדינה, כך על פי בנג'מין קאוונדר מצ'יינה מרקט ריסרץ' גרופ בראיון ל-CNBC.