אלון מאסק ועובדיו השקיעו 113 מיליון דולר ברכבת העתיד שלו, הייפרלופ
חברת בורינג של מאסק גייסה את הכספים לשם חפירת מנהרות ופיתוח מערכת רכבת תת-קרקעית מהירה. יותר מ-90% מהמימון הגיע ממאסק עצמו. זוהי העסקה הראשונה שעליה דיווחה עד כה החברה בת השנה
חברת בּוֹרִינג (Boring) של אלון מאסק גייסה 113 מיליון דולר באקוויטי, לשם חפירת מנהרות ופיתוח מערכת רכבת תת-קרקעית מהירה, המכונה הָייפֶּרלוּפ (hyperloop).
- מניית טסלה עלתה לאחר ציוץ עוקצני של מאסק ביחס ל"אקונומיסט"
- הסכנה האמיתית בבינה מלאכותית היא האדם שכותב אותה
- מודי'ס הורידה דירוג לטסלה; השורטיסט תומפסון: "החברה תפשוט רגל"
הסטארט-אפ חשף את הגיוס במסמכים לרשות ניירות ערך האמריקאית אתמול (ב'). סבב הגיוס כלל 31 משקיעים, ששמם לא נמסר. למעלה מ-90% מהמימון הגיע ממאסק עצמו, והיתר מהעובדים הראשונים של החברה, לדברי בורינג. החברה הוסיפה כי בגיוס לא השתתפו קרנות הון סיכון או משקיעים חיצוניים.
מכירת המניות הפרטית היא העסקה הראשונה שעליה דיווחה עד כה החברה בת השנה לרשות ניירות ערך. עד כה מימן מאסק את תוכניות התחבורה התת-קרקעית שלו באמצעים פחות קונבנציונליים, ובעיקר באמצעות מכירת מוצרים, כגון 50 אלף כובעי בייסבול הנושאים את שם החברה, ו-20 אלף להביורים (כלי נשק הבנוי ממכל דלק נוזלי ומשאבה). מכירת הנשק עוררה לא מעט מחלוקות, אך גם הכניסה לחברה 10 מיליון דולר.
מאסק, הטכנופיל המיליארדר, העומד גם בראשות יצרנית המכוניות החשמליות טסלה (Tesla) ובראש חברת החלל ספייס אקספלוריישן (Space Exploration), חשף לראשונה את תוכניותיו להייפרלופ – מערכת המבוססת על רכבות תחתיות היכולה לשנע נוסעים מסן פרנסיסקו ללוס אנג'לס בתוך חצי שעה – בנייר לבן שאותו פרסם ב-2013. הוא הגה את הרעיון מתוך תסכול מתוכניותה של מדינת קליפורניה לבניית רכבת מהירה. בורינג נוסדה "כדי לפתור את בעיית התחבורה המדכאת" ובאתר החברה נאמר כי החברה מתכננת פרויקטים באזור לוס אנג'לס, בשיקגו ובאזור בולטימור-וושינגטון.