בגלל ספוטיפיי: תחנת הרדיו הגדולה בארה"ב בדרך לפשיטת רגל
אייהארט, שמפעילה כ-850 תחנות רדיו ברחבי העולם בהן מועסקים 17,000 עובדים, צברה חובות של 20 מיליארד דולר בין השאר לאחר שספוטיפיי ושידורי הלוויין של SiriusXM פגעו בהכנסותיה
אייהארט, מפעילת שידורי הרדיו הגדולה ביותר בארה"ב, הגישה בקשה לפשיטת רגל, לאחר שצברה חובות ביותר מ-20 מיליארד דולר.
החברה, שמפעילה כ-850 תחנות רדיו ברחבי העולם, בהן מועסקים 17,000 עובדים, הגישה אתמול (ד') בקשה להגנה כפושטת רגל ביום רביעי ביוסטון, על מנת להמשיך לפעול בעודה מנסה למצוא דרך לשפר את מצבה העסקי ולשלם את חובותיה.
לאחר ניסיון להגיע להסכם עם נושים שנמשך מאז מרץ שעבר, החברה הודיעה שאכן הגיעה להסכם עקרוני עם משקיעים שמחזיקים ביותר מ-10 מיליארד דולר מחובותיה, כמו גם עם בעלי המניות הפרטיים שלה. ההסכם, שאמור לתת לחברה מסגרת להאצת ארגונה מחדש, יחתוך את חובה ביותר מ-10 מיליארד דולר, כך הודיעה iHeart.
על נושיה של החברה נמנים ליברטי מדיה של המיליארדר ג'ון מלון, אשר שולטת בענקית הרדיו הלווייני SiriusXM. ליברטי מדיה תפסה מקום מרכזי בחובה של אייהארט בחודשים האחרונים בניסיון לתפוס נתח מעסקי הרדיו של החברה.
כ-265 מיליון מאזינים בארה"ב עדיין מקשיבים לתחנותיה של אייהארט לפחות פעם בחודש, אבל מדיה חדשה כמו שירות ספוטיפיי ושידורי הלוויין של SiriusXM גרעו ממאזיניה ופגעו בכך במכירות. אייהארט, שבראשה עומד סמנכ"ל התפעול רוברט פיטמן, הגיבה לכך בהשקת שירותי סטרימינג משלה והפקת אירועי עסקים שכוללים הופעות וטקסי הענקת פרסים.
אך החוב של החברה פגע במאמצים אלה, ואייהארט לא דיווחה על רווח שנתי כבר למעלה מעשור. רוב החוב של החברה מקורו בקנייה ממונפת שלה שבוצעה ב-2008 ע"י Bain Capital ו-Thomas H. Lee Partners.
עסקיה המסורתיים של אייהארט – תחנות הרדיו ויחידת שלטי הפרסום שלה – עדיין אחראים לרוב הכנסותיה, ואמנם הגשת הבקשה לפשיטת רגל לא כללה את האחרונה.