רשמית: ספוטיפיי מושקת בישראל ב-19.90 ש"ח לחודש
שירות המוזיקה בסטרימינג יציע מוזיקה ישראלית ולועזית במודל מנוי כשהחודש הראשון בחינם. לספוטיפיי יש 140 מיליון משתמשים, מהם 70 מיליון מנויים בתשלום; החברה תציע מוזיקה ישראלית ולועזית גם במודל חינמי, כולל פרסומות ותשתף פעולה עם גלגלצ
- מדוע נכנסת ספוטיפיי לישראל?
- ראש בראש: ספוטיפיי מול אפל מיוזיק
- שינויים בהרגלי ההאזנה: ספוטיפיי מנגנת על מהפכה מוזיקלית בארץ
לאחר שנים של מו"מ עם תעשיית המוזיקה המקומית, יושק השירות - שהוא הנפוץ בעולם וכולל 140 מיליון מנויים (כשחצי מהם מנויים בתשלום). המחיר בישראל יעמוד על 19.90 שקל לחודש. בדומה לשאר המדינות בהן פועלת החברה, הצרכנים הישראלים יזכו לתקופת ניסיון של 30 יום במהלכה יוכלו להתנסות במסלול הפרימיום של ספוטיפיי. מלבדו יהיה זמין בארץ גם המסלול החנימי מבוסס הפרסומות שמלבד להשמעת מודעות ממומנות בין השירים, יגביל את המשתמשים ל-6 דילוגים על שירים בשעה. בנוסף, גם איכות הסאונד שבספוטיפיי מתגאים בה תפחת בשירות החינמי.
בניגוד למקובל בחו"ל, ספוטיפיי לא מתכוונת בינתיים להשיק בישראל מסלול משפחתי הכולל עד 4 חשבונות וכן גם לא מסלול ייעודי ומופחת לסטודנטים. בחברה אומרים שייתכן והחלטה זו תשתנה בהמשך בהתאם לשוק.
כבר היום ברגעיו הראשוני של השירות הישראלי יהיו זמינים על פי החברה מאות אלפי שירים בעברית של האמנים המובילים בארץ. ספוטיפיי הגיעה לסיכומים עם כל חברות התקליטים הפעילות בארץ וכך גם עם גורמים נוספים בתעשייה. למשל, חתמה על הסכם עם גלגלצ, במסגרתו תהיה זמינה רשימת ההשמעה של התחנה לפי שירים וסגנונות, להנאת המשתמשים. ספוטיפיי צפויה לייצר יחד עם אמנים ואושיות מקומיות רשימות השמעה ואלו יכולים להיות פוליטיקאים, עיתונאים, אמנים, סלבים ועוד.
ספוטיפיי עצמה אף תציע 22 רשימות השמעה לפי סגנונות במוזיקה הישראלית בהם: מסיבה ים תיכונית, מצב הרוק, פופ ישראלי, בדרך, דור ההיפ הופ, לשיר במקלחת, בריזה של ערב, מרימים, ניקיון אביב, רוק וישראלי של פעם, סופ"ש ישראלי והלהיטים הגדולים של ישראל. כבר לפני מספר חודשים שכרה החברה העולמית את שירותיהם של צוות עורכים מוזיקליים ישראלים כדי להתכונן לתחילת פעילותה.
מתאימה את עצמה לישראל
לספוטיפיי יכולות דומות לשל המתחרים - האזנה למוזיקה במחשבים, סמארטפונים וטלוויזיות חכמות, יצירת רשימות השמעה, מעקב אחר רשימות של חברים ומפורסמים, וגילוי מוזיקה חדשה בהתאם להעדפות המשתמש. בהשוואה ישירה לאפל מיוזיק, מצא "כלכליסט" שלשני השירותים ממשק נוח במידה דומה, אך שספוטיפיי נוח יותר באיתור מוזיקה חדשה ובתכונות חברתיות כשיתוף ומעקב אחר יוצרים וחברים.
בספוטיפיי מדברים על תהליך של התאמה והטמעה של החברה בארץ ומקווה שיקבלו אותה כמוצר שנתפר לצורכי המאזין הישראלי. כמו כן, שיתוף פעולה עם וויז שכבר קיים בעולם יציע לישראלים להפעיל מוזיקה בספוטיפיי באמצעות לחיצה בודדת על הלוגו של החברה שיופיע על המסך הניווט בתוך הממשק של וויז.
בארץ תחכה לספוטיפיי תחרות לא מבוטלת מצד אפל מיוזיק, דיזר ושירותי המוזיקה של ספקיות הסלולר המקומיות. למשל, סלקום מפעילה את שירות ווליום באמצעותו ניתן לשמוע מגוון גדול מאוד של אמנים ישראלים גם על פי סגנונות וגם לפי רשימות אישיות או מבצעים.