עליבאבא קונה 15% מרשת ריהוט ענקית
ענקית הקמעונאות משקיעה 865 מיליון דולר ברשת מוצרי הבית הסינית איזיהום, כחלק מהאסטרטגיה לשלב בין חנויות פיזיות ליכולות הטכנולוגיות
ענקית הקמעונאות המקוונת עליבאבא הודיעה אתמול כי תרכוש 15% מרשת מוצרי הבית הסינית איזיהום בסכום של 865 מיליון דולר. ההשקעה ברשת, המציעה חומרי בניין, רהיטים, פריטי עיצוב ובעלי מקצוע מתחום השיפוצים, מתבצעת כחלק מאסטרטגיית "הקמעונאות החדשה" של עליבאבא, במסגרתה היא משלבת בין חנויות פיזיות ובין היכולות הטכנולוגיות שלה המאפשרות לצרכניהם חוויית קניות ייחודית. עליבאבא השקיעה עד כה למעלה מ־10 מיליארד דולר בחנויות פיזיות.
- עליבאבא תכבוש את הודו עם שופינג וסטרימינג
- עליבאבא השקיעה 15-20 מיליון דולר ב-SQream הישראלית
- עליבאבא רכשה 7.6% מחברת הסרטים הגדולה בעולם
מכירות איזיהום ב־2017 הסתכמו בכ־9.5 מיליארד דולר. איזיהום, שנוסדה ב־1999, היא כיום הרשת השנייה בגודלה בתחומה בסין. החברה צפויה להנגיש את 223 סניפיה הפיזיים לפלטפורמת מסחר מקוונת, בהתבסס על המומחיות של עליבאבא בתחום.
פלטפורמת הסחר המקוון של עליבאבא נהנית מכ־580 מיליון משתמשים פעילים בחודש. נתוני הגולשים מאפשרים לעליבאבא ללמוד על העדפות והרגלי הצריכה שלהם. לטענת ענקית הקמעונאות, שיתוף הפעולה עם איזיהום יעניק לצרכני האונליין ולצרכנים בחנויות הפיזיות פתרונות מקיפים לצורכי הבית. איזיהום הודיעה כי בכוונתה להתמקד בעיקר במסחר מקוון בשנים הקרובות.
שווי שוק ריהוט הבית בסין מוערך ב־130 מיליארד דולר, ועליבאבא נחושה להגדיל את רווחיה גם באמצעות ענף זה. עסקת איזיהום אינה דריסת הרגל הראשונה של ענקית הקמעונאות בתחום עיצוב הבית. בספטמבר האחרון השיקה עליבאבא את הום טיימס, חנות בסגנון איקאה. גם היא כמובן מחויבת לטכנולוגיית המסחר המקוון של עליבאבא.
בתוך כך דווח בשבוע שעבר כי עליבאבא תשקיע 486 מיליון דולר בחברת הביג דאטה הסינית שיג'י, המתמקדת במלונאות ובקמעונאות, כחלק ממאמציה להגדיל את נוכחותה במרחב הפיזי. שיג'י תספק לעליבאבא תוכנות ומאגרי מידע על מלונות, כמו קבוצת אינטרקונטיננטל, וקמעונאיות ובהן סטארבקס, כמו גם חברות בידור.
המהלכים הללו מצטרפים לשורת מהלכים שנוקטת עליבאבא כחלק מאסטרטגיית "הקמעונאות החדשה" שלה. הכנסות עליבאבא ב־2017 זינקו ב־65% ל־12.8 מיליארד דולר.