איירבוס דיווחה על פער שכר מגדרי של 20% בבריטניה עקב "מחסור במהנדסות"
זאת לעומת אומדן כללי של 9.1% במשק הבריטי; החברה קבעה יעד להגדלת מספר הנשים שהיא מגייסת לשורותיה ל־30% מכלל העובדים החדשים בכל שנה
איירבוס דיווחה בסוף השבוע כי פער השכר המגדרי הממוצע לשעה בקרב עובדיה בבריטניה עמד בשנה שעברה על 20.4%, זאת לעומת אומדן כללי של 9.1% במשק הבריטי.
- למען השוויון המגדרי: מנכ"ל איזיג'ט ביקש לקצץ בשכרו
- חוק בגרמניה יחייב חברות לדווח על פערי שכר מגדריים
- מה קורה במשפחה כשהאישה מרוויחה יותר מבן זוגה
החל מהשנה שעברה, החוק בבריטניה מחייב חברות עם יותר מ־250 עובדים לפרסם את פערי השכר הממוצעים בין נשים וגברים. לפי נתוני הממשלה, 734 מתוך 9,000 חברות כבר דיווחו על פערי השכר. המועד האחרון לדיווח הוא אפריל 2018. איירבוס הסבירה שהפער הוא תוצאה של השיעור הגבוה של עובדים גברים בתפקידים בכירים, ומספר נמוך יחסית של גברים בעמדות זוטרות.
עוד ציינו בחברה כי בענפי הייצור וההנדסה קיים רוב גברי מובהק, ואף שחלה עליה במספר הנשים שלומדות את מקצועות ההנדסה באוניברסיטה, מרבית המועמדים למשרות הללו הם עדיין גברים. יתר על כן, הסבירו באיירבוס, שיעור הנשים שעוסקות בהנדסת אווירונאוטיקה וחלל הוא נמוך גם ביחס ליתר מקצועות ההנדסה ועומד על 15.2%. לשם השוואה, השיעור הכללי של נשים בקרב כלל המהנדסים בבריטניה נאמד ב־26.8%.
איירבוס עדכנה עוד כי היא קבעה יעד להגדלת מספר הנשים שהיא מגייסת לשורותיה ל־30% מכלל העובדים החדשים בכל שנה.
למרות הנימוק שסיפקה איירבוס לפער השכר המגדרי בקרב עובדיה, לשכת הסטטיסטיקה המרכזית של בריטניה (ONS) פרסמה בחודש שעבר דו"ח שבו היא טוענת כי שני שלישים מהפערים בחזית זו "אינם ניתנים להסבר".
חוקרי הלשכה אמרו ל"אינדיפנדט" כי ניתן להסביר חלק מהפער בבכירות התפקידים שבהם נמצאים נשים וגברים, וכן בעובדה שיותר נשים עובדות במשרה חלקית מאשר גברים. אבל, לפי החישובים, הסיבות הללו מסבירות רק שליש מהפער.
לפי הדו"ח, אין פירוש הדבר שאפליה מצד המעסיקים היא האחראית הבלעדית לשני שלישים הנותרים מהפער, אלא שישנם גורמים שאינם משוקללים במודלים הקיימים ועשויים להשפיע על פער השכר המגדרי.