$
פייננשל טיימס
גג עמוד פייננשל טיימס חדש לבן

FT

חמישה ילדים משתי נשים במירוץ לצמרת לואי ויטון

אימפריית האופנה הגדולה בעולם LVMH מבצעת שינויים בשדרת ההנהלה על רקע צמיחה חזקה בהכנסות. במוקד תשומת הלב: ילדיו של המנכ"ל ברנרד ארנו. אנליסט: "עוד אין תוכנית ירושה ברורה. ארנו הטיל עליהם משימות ויבדוק איך יתמודדו"

הארייט אניו, פייננשל טיימס 07:3927.12.17

בתחילת נובמבר עברה ענקית היוקרה LVMH טלטלה בצמרת, השינוי הנרחב ביותר שהתבצע בה בשנים האחרונות.  השינויים שיקפו את רצונו של המנכ"ל ברנרד ארנו להסתמך על דור צעיר יותר של מנהיגים ולהכשיר את LVMH, חברת היוקרה הגדולה בעולם מבחינת הכנסות, לפרק הבא של צמיחה.

 

 

עם זאת, דבר אחד נותר ללא שינוי. ארנו ממשיך להשאיר את כולם באפלה בכל הנוגע לתוכניות הירושה שלו, והאם אלה יכללו את העברת השליטה לאחד מחמשת ילדיו.

לאחר כמה רבעונים של צמיחה חזקה בהכנסות ותקופה של רוגע יחסי, LVMH מבצעת שינוי דורי בצמרת. סידני טולדנו (66), המנהל הוותיק של בית האופנה כריסטיאן דיור, פורש מתפקידו ויחליף אותו פייטרו בקארי (50), מנכ"ל המותג פנדי וכוכב עולה בשמי הקבוצה. טולדנו ימונה ליו"ר חטיבת האופנה של LVMH, המורכבת משמונת המותגים הקטנים יותר של החברה. הוא יחליף את פייר־איב רוסל (52), שעמד בראש החטיבה בשני העשורים האחרונים, ויכהן מעתה כיועץ מיוחד לארנו. רוסל מרבה לשהות בארה"ב, שם מתגוררת ארוסתו, מעצבת האופנה הידועה טורי ברץ' (ראו מסגרת).

 

מהלך דומה התבצע גם במואה־הנסי, חטיבת היינות והאלכוהול של LVMH, שם הוחלף כריסטופר נאברה על ידי פיליפה שאוס, לשעבר מנכ"ל סוכנות הנסיעות של החברה, DFS גרופ.

 

ארנו הכריז כי המינוי של בקארי למנכ"ל כריסטיאן דיור מסמל "עידן חדש". עלייתו לצמרת של האיטלקי הכריזמטי, שהצטרף ללואי ויטון ב־2006, משקפת את גישתו של ארנו לעובדים מצטיינים. בקארי הוא דוגמה מעולה לאופן שבו ב־LVMH מעדיפים לטפח עובדים דרך המותגים של החברה, במקום להסתכן בהבאת מנהלים מבחוץ — כך לפי לוקה סולקה, אנליסט ב־BNP פאריבה.

 

בקארי עבד בלואי ויטון במשך שש שנים, בתפקידו האחרון כמנהל השיווק. לאחר מכן עבר לרומא, שם עמד בראש המותג פנדי. בקארי נחשב כמי שהזרים דם חדש לפנדי באמצעות חדשנות ושדרוג האסטרטגיה הדיגיטלית. בעזרתו הפך פנדי למותג השלישי בגודלו של LVMH במונחים של הכנסות, כשהמכירות עקפו לראשונה ב־2016 את הרף הסמלי של מיליארד יורו.

 

השינוי בצמרת כריסטיאן דיור, מותג שקרוב במיוחד ללבו של ארנו, מכיוון שהיה מותג היוקרה הראשון שרכש ב־1985, מגיע בעיתוי טוב, מכמה סיבות. בשנה האחרונה התבסס מעצב חדש בראש כריסטיאן דיור קוטור. באפריל הכריזה LVMH כי היא רוכשת את בית האופנה עבור 6.5 מיליארד יורו, בעסקה שהידקה את האחיזה של משפחת ארנו באימפריה. "ההרגשה היתה שהגיע הזמן שסידני יפרוש ויפנה את המקום לדור הבא", אמר בכיר בחברה. לפי הערכות אנליסטים, ב־LVMH מקווים להרוויח מהניסיון שצבר טולדנו בכריסטיאן דיור, שם פיקח על מעצבים במשך כשני עשורים והרחיב מותגים בזירה הבינלאומית.

 

 

 

"סידני יוכל לפתח את המותגים הקטנים יותר ולהפוך אותם לגדולים ורווחיים יותר", אמר רוג'ריו פוג'ימורי, אנליסט ב־RBC קפיטל מרקטס. "יש פה מותגים עם פוטנציאל גבוה במיוחד, במיוחד סלין וג'יבאנשי".

 

  צילומים: גטי אימג'ס, אי.פי.אי', בלומברג

 

עם זאת, השינויים בצמרת משקפים את המהירות שבה הדינמיקה יכולה להשתנות עבור הטאלנטים של LVMH. רוסל, למשל, נחשב בעבר ליורש פוטנציאלי של מנכ"ל לואי ויטון לשעבר איב קרסל, אך בסופו של דבר דילגו עליו ב־2012.

 

באופן כללי, כל שינוי בצמרת LVMH מעלה מיד את התהייה מה יהיה חלקם של חמשת ילדיו של ארנו במנהיגות העתידית של החברה, וכיצד תבוא לידי ביטוי הדינמיקה בין הילדים משתי נשותיו. "אני לא חושב שקיימת תוכנית ירושה ברורה, עוד מוקדם מדי לכך", אומר סולקה. "ארנו הטיל על ילדיו משימות שונות כדי לראות כיצד יתמודדו".

שלושה מבין ילדיו כבר מחזיקים בתפקידים בכירים בחברה. דלפין (42) מנישואיו הראשונים היא מספר שתיים בלואי ויטון ואחיה אנטואן (40) הוא מנכ"ל מותג נעלי הגברים ברלוטי ויו"ר מותג האופנה לורו פיאנה. הוא נחשב מקורב לבקארי, המנכ"ל החדש של כריסטיאן דיור.

 

וישנם גם שלושת בניו של ארנו מאשתו השנייה. אלכסנדר (25) היה מעורב ברכישת נתח שליטה ביצרנית המזוודות הגרמנית רימווה, שם הוא מכהן כמנכ"ל משותף. פרדריק (23) עומד בראש חטיבת הטכנולוגיה של יצרנית השעונית טאג הוייר של LVMH. הצעיר, ז'אן (20), הוא עדיין סטודנט באימפריאל קולג' בלונדון.

 

גורמים המעורים בתעשייה מעריכים כי צפויים שינויים נוספים בעתיד הקרוב, כמו פרישתו של אנטוניו בלוני (63), מבכירי LVMH. הערכות נוספות נוגעות לסיכוייו של כריס דה לפואנט (54), המנכ"ל המוערך של מותג הקוסמטיקה ספורה, לרשת את ארנו.

 

לפי אנליסטים ומשקיעים, השינוי הדורי בצמרת לא מייצג שינוי רדיקלי, כי אם התחדשות בריאה של מותג יוקרה שממשיך להתפתח תחת עינו הבוחנת של ארנו. "ארנו מחליף את הקצינים שלו אבל הוא לא עוזב את שדה הקרב", אמר מקורב. "יש לו, בעזרת האל, עוד עשור לפחות של עבודה".

 

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x