שיתוף הפעולה בין לואי ויטון למותג הקאלט Supreme מוציא את תעשיית האופנה מדעתה
כשבית האופנה הצרפתי עם ראשי התיבות הכי מוכרים ומועתקים בתבל חובר למותג אופנת רחוב אייקוני שמאחוריו קהילת מכורים, התוצאה היא קולקציה שמוגדרת על ידי מביני דבר כ"אירוע היסטורי"
כשבית האופנה הצרפתי עם ראשי התיבות הכי מוכרים ומועתקים בתבל חובר למותג אופנת רחוב אייקוני שמאחוריו קהילת מכורים, התוצאה היא קולקציה שמוציאה את תעשיית האופנה מדעתה. בתחילת החודש שעבר הגיע אל קיצו באזז השמועות בדבר שיתוף פעולה אפשרי בין מותג היוקרה לואי ויטון לבין מותג הסקייטרים המוביל - Supreme, כשקברניטי ויטון הכריזו עליו והתסיסו את הרשתות החברתיות. אם הדבר נראה על פניו כמו עוד שיתוף פעולה בין גבוה לנמוך - כמותו ראינו כבר רבים – צריך להכיר את מעמדו של Supreme כדי להבין עד כמה מדובר במאורע חד פעמי.
המותג וחיי המין שלי
Supreme
הוא תופעת קאלט בסצינת אופנת הרחוב. יעידו על כך, בין היתר, הספר Supremacist בו מספר דיוויד שפירו על האובססיה שלו לבקר בכל חנות של Supreme בעולם; פרק בסדרת הטלוויזיה הדוקומנטרית “My Strange Addiction” המספר על חייו של ברנאן וולטר בן ה־23 שהמותג הניו יורקי שולט בכל דבר שהוא עושה - גם ברגעים האינטימיים עם אשתו בהם היא נדרשת לעטות את בגדי המותג; או לבנת החימר הממותגת שהשיק המותג לפני חודשים ספורים במחיר של 30 דולרים ונחטפה תוך דקות ספורות מהמדפים. לואי ויטון ו־Supreme, אם כך, הם שני ענקי אופנה שונים ועדיין — דומים.
קים ג’ונס, המנהל הקריאטיבי של קו הגברים בלואי ויטון, סיפר בראיונות כי תהליך העבודה על הקולקציה ארך שנה וכי הוא עוקב אחר Supreme ואחר מייסדו — ג’יימס ג’ביה (Jebbia) ־ עוד מראשית ימיו של המותג בשנות התשעים. לאתר האופנה הנחשב WWD אמר ג’ונס: “אינך יכול כיום לנהל שיח על אופנת גברים בניו יורק בלי Supreme”.
המפגש הזה בין שני המותגים הפתיע רבים, בייחוד לאור המפגש הקודם של השניים. בשנת 2000 איים בית האופנה הצרפתי על Supreme בתביעה בגלל דגם סקייטבורד שהאחרון ייצר עם דוגמה שהזכירה את המונוגרמה האייקונית של ויטון. בקולקציה הנוכחית, שנחשפה במסגרת תצוגת הגברים של לואי ויטון לסתיו־חורף 2017 בפריז, הופיעה קריצה לאותה פרשייה משפטית בדמות סקייטבורד עם המונוגרמה המפורסמת של ויטון בצבעי האדום לבן המזוהים עם Supreme.
הקולקציה כוללת פריטי אובר־סייז מכף רגל ועד ראש, מעילים וז’קטים ופריטי דנים. אך הפריטים הדומיננטיים בה, ואלו שזכו באור הזרקורים, הם האקססוריז — ממחזיק מפתחות, דרך כפפות, צעיפים, כובעים וסניקרס ועד כוכבי הקולקציה הבלתי מעורערים — התיקים. מעל לכל זה, הדבר הבולט ביותר בקולקציה הוא השילוב של המיתוג המזוהה כל כך של שני הצדדים — המונוגרמה המפורסמת של ויטון והלוגו החזק של Supreme. הרי זה האלמנט המשותף הבולט לשניהם — ההישענות על לוגו דומיננטי ועל היכולת לתרגם אותו למוצרים.
"רגע הסטורי"
אין ספק כי שיתוף הפעולה הזה טוב לשני הצדדים: לואי ויטון זוכה בנתיב משמעותי ללקוחות צעירים ו־Supreme מצליח כך לרומם עצמו לפנתיאון מותגי העל. אלק ליץ’ Alec Leach מהאתר המוביל highsnobiety הקדיש לקולקציה כתבה ובה ציין כי חבל שכל עולם האופנה ידע עליה לפני התצוגה; “לראות את הלוגו האדום הזועק עולה על מסלול התצוגה בארמון לה־פאלה־רויאל יכול היה להיות רגע שומט לסתות יותר מכל רגע אחד במהלך הקריירה שלי בתעשיית האופנה, אלמלא היה כה צפוי”. ועדיין, ליץ’ הגדיר את המראה הפותח של התצוגה כ”רגע היסטורי”, לא פחות, וטען כי מדובר בשיתוף הפעולה החשוב ביותר שנעשה עד היום בתחום האופנה.