בואינג בוחנת שילוב עם יצרנית המטוסים הברזילאית אמבראר
אם שותפות כלשהי בין החברות תצא אל הפועל, יסייע הדבר לבואינג בתחרות מול איירבוס בשוק המטוסים הקטנים של עד 100 מושבים
יצרנית המטוסים האמריקאית בואינג שוקלת ליצור "שילוב פוטנציאלי" עם חברת המטוסים הברזילאית אמבראר (Embraer), כך על פי הצהרה שפרסמו שתי החברות. העסקה, אם תצא לפועל, תרחיב את החדירה של בואינג לשוק התחרותי עבור מטוסים קטנים יותר.
- איירבוס תסייע לבומברדייה לעקוף מסוי אמריקאי גבוה
- איירבוס הודיעה על חוזה ב-50 מיליארד דולר - בואינג מיהרה לדווח על עסקת ענק משלה
- לאחר עסקת הענק באיירבוס: בואינג קיבלה הזמנה בשווי 27 מיליארד דולר מפליי דובאי
לפי גורם המעורה בנושא שביקש להישר בעילום שם, האפשרויות שעלו לדיון כוללות מיזם משותף שיאפשר לחברות לחסוך בעלויות האספקה. במקרה כזה לא תהיה השתלטות מלאה מצד בואינג, מהלך שיקל על הרגולטורים הברזילאים לאשר את התכנית.
לממשלת ברזיל "אחזקת זהב" בחברה, שמעניקה לה זכות וטו על רכישות. לפי התקשורת המקומית, הנשיא מישל טמר כבר הביע התנגדות למהלך מסוג זה בפגישה שקיים ביום חמישי עם שר ההגנה ועם מפקד חיל האוויר הברזילאי. "לגאווה הלאומית יש משקל רב פה שיוכל להגדיר את המבנה של הסכמים מסוג זה", הסביר רוברט ספינגרם, אנליסט של תעשיית התעופה בקרדיט סוויס. "לפיכך, אנחנו מעריכים שההעדפה תהיה לעבר מיזם משותף". עם זאת, בוול סטריט ג'ורנל דיווחו כי בואינג שוקלת ברצינות גם רכישה, והציעה עבור החברה הברזילאית סכום הגבוה משווי השוק שלה, שעומד על 3.7 מיליארד דולר.
בכל מקרה, שותפות מכל סוג, תעזור לבואינג להתחרות באיירבוס בקטגוריית המטוסים הקטנים (המוגדרים כבעלי 100 מושבים ופחות), זאת לאחר שבאוקטובר הודיעה החברה האירופית כי היא רוכשת את תכנית סדרה C של בומברדייה. מהלך שנגרר מאז למחלוקת מסחרית בין החברות.
אמבראר הוקמה על ידי ממשלת ברזיל ב-1969, והופרטה ב-1994. היא נחשבת למקור לגאווה לאומית ודוגמה ליעילות וחדשות, אף שפרשות שחיתות שנחשפו בשנים האחרונות פגעו במידה מסוימת בתדמית שלה.
בואינג התמקדה בשני העשורים האחרונים ברכישות קטנות במטרה להרחיב את היצע המטוסים שלה, אך המנכ"ל דניס מוילנבורג הביע נכונות לנקוט בפעולות נועזות יותר השנה.