לא רק בחברות לואו־קוסט: שיא בתשלומי נוסעים על אקסטרות
חברות התעופה יגרפו השנה 57 מיליארד דולר בתשלומי נוסעים על שירותים שהיו בעבר בסיסיים, כמו אחסון תיקים, ארוחות ובחירת מושב. דלתא איירליינס ואמריקן איירליינס: "מחצית מהנוסעים משלמים יותר כדי להשתדרג ממחלקת תיירים"
התחזקות חברות הלואו־קוסט גורמת לזינוק בהוצאות הנוסעים על שירותים בסיסיים שהפכו בעידן החדש לאקסטרות - על כך מדווחת רשת CNBC.
- הסינים צמאים לטייסים מנוסים - ומפתים טייסים מקתאי
- מתנת הפרידה של מנכ"לית איזיג'ט: צניחה ברווח הנקי
- כלי הטיס הכי גדול בעולם התרסק ופצע טכנאית
על פי סקר של חברת הייעוץ IdeaWroks שפורסם אתמול (ב'), חברות התעופה יגרפו השנה שיא של 57 מיליארד דולר בתשלומים על אקסטרות, ממקום לרגליים, דרך תיקי יד ושמיכות וכלה בארוחות.
בחישוב כולל, חברות תעופה סביב העולם יכניסו שיא של 82.2 מיליארד דולר בעמלות שונות ומכירת מיילים של הנוסע המתמיד לחברות האשראי, זאת נוסף על עלויות הכרטיסים - כך על פי המחקר שנעשה בשיתוף עם אתר השכרת המכוניות Cartrawler. סכום זה הוא יותר מפי שלושה ההכנסות הנלוות של חברות התעופה ב־2010 וזינוק של 22% מ־67.4 מיליארד דולר ב־2016.
"אפשר להניח כי ההכנסות הנלוות יעקפו ביום מן הימים את הוצאות הדלק השנתיות של התעשייה", ציינו עורכי הסקר.
הנכונות של נוסעים לשלם עבור השירותים והמוצרים הללו ברקע תעריפי נסיעה נמוכים באופן היסטורי היא חדשות טובות עבור חברות התעופה. כך, למשל, בכירים בדלתא איירליינס ואמריקן איירליינס דיווחו באחרונה כי כמחצית מהנוסעים מוכנים לשלם יותר עבור הכרטיס מאשר לטוס במחלקת תיירים. המחלקה נמצאת לעתים קרובות באותן שורות של מקבלי ההטבות, אך מונעת מהנוסעים שירותים שהיו ניתנים בעבר חינם, כמו בחירת מושב או הזכות לאחסן תיק בתא.
בשנים האחרונות פיתחו חברות התעופה דרכים חדשות כדי לפתות נוסעים לשלם יותר, כמו, למשל, תשלום עבור עלייה מוקדמת יותר לטיסה וכרטיסי כניסה יומיים ללאונג'ים בנמלי התעופה.
בתוך כך דווח כי יצרנית המטוסים איירבוס מינתה סמנכ"ל מכירות חדש במקומו של ג'ון ליהי שיעזוב את תפקידו באפריל הבא, אחרי 33 שנה. מחליפו אריק שולץ מכהן כיום כנשיא חטיבת המרחב האווירי האזרחי, בחברת רולס רויס. למרות שזכתה בהזמנת ענק למטוסי ה־A320 שלה בסלון האווירי בדובאי החודש, איירבוס מתקשה עדיין להתמודד מול היקף ההזמנות של יריבתה בואינג. "שולץ הוא הבחירה הנכונה בצומת קריטית בהתפתחותה של החברה שלנו", כך בהודעת מנכ"ל איירבוס טום אנדרס. במהלך כהונתו פיקח ליהי על מכירת 16 אלף מטוסים, שהם 90% מכלל הזמנות החברה.