הסינים צמאים לטייסים מנוסים - ומפתים טייסים מקתאי
חברות התעופה הסיניות שצומחות במהירות וסובלות ממחסור בקברניטים בעלי ניסיון, מצאו פיתרון: להציע משכורות גבוהות לטייסים של החברה מהונג קונג, העומדים בפני קיצוצים בשכר
חברות התעופה הסיניות מנסות למשוך אליהן טייסים מחברת "קתאי פסיפיק" (Cathay Pacific) מהונג קונג באמצעות משכורות גבוהות, במטרה למלא מחסור בטייסים מנוסים בתעשיית התעופה המתרחבת במהירות.
- מתנת הפרידה של מנכ"לית איזיג'ט: צניחה ברווח הנקי
- כלי הטיס הכי גדול בעולם התרסק ופצע טכנאית
- חברות התעופה יפצו את בעלי מגדלי התאומים ב-95 מיליון דולר
לפי דיווח ברויטרס, חברות התעופה הסיניות, בהן "צ'יינה סאתורן איירליינס" (China Southern Airlines), "היינאן איירליינס" (Hainan Airlines) ו"ג'ונייאו איירליינס" (Juneyao Airlines) יזדקקו ליותר מ-100 אלף טייסים חדשים במהלך שני העשורים הבאים - כך לפי תחזיות מאת יצרנית המטוסים בואינג. זאת נוכח העלייה בביקוש לטיסות כתוצאה מהעלייה בשגשוג הכלכלי בכלכלה השנייה בגודלה בעולם.
סין מכשירה בממוצע 4,700 טייסים חדשים מדי שנה, בבית ובחו"ל. כך על פי רשות התעופה האזרחית של סין (CAAC), אולם הצמיחה החדה בתעשייה הותירה מחסור בקברניטים בעלי ניסיון תעופה של כמה אלפי שעות.
"חברות התעופה של סין צומחות במהירות רבה, ודרוש זמן רב להפוך לקברניט", אומר שוד נדי, ראש גיוס בחברת הגיוס "יו פנג" (Yu Feng Consulting), שבין לקוחותיה נמנים "צ'יינה סאות'רן" ו"לונג אייר" (Loong Air). "טייסים שמגויסים בהונג קונג הם כאלו שיש להניח כי עברו מבדקים נוקשים ובעלי ניסיון בטיסות באסיה".
קתאי אמנם לא מתכוונת לפטר אף אחד מ-2,500 טייסיה בהונג קונג, אולם היא התריעה על אפשרות לקיצוצים בתקציבי המחייה שלהם החל מחודש הבא, שעבור כמה מהקברניטים הוותיקים יותר יכולים להגיע ל-100 אלף דולר הונג קונג (9,621 ליש"ט לחודש).
חברות רבות פונות לטייסיה של החברה מהונג קונג שלאחרונה רושמת הפסדים, והשנה נאלצה בשל כך לקצץ 600 משרות בסבב הפיטורים הגדול ביותר בחברה מזה 20 שנה.
"רוב הטייסים הזרים העובדים בקתאי ייאלצו לשקול מחדש את עבודתם בחברה אם הקיצוץ במענק המחייה דרסטי מדי", אמר טייס קתאי שהתראיין לרויטרס בעילום שם.