האמריקאים רכשו ב-1.25 מיליארד דולר ברשת בערב חג ההודיה
ההוצאה הפרטית זינקה ב-17% בתחילת עונת החגים לעומת אשתקד, והאמריקאים קונים לא רק ברשת: "החניונים מלאים עד אפס מקום"
קונים בארה"ב הוציאו למעלה מ-1.25 מיליארד דולר ברשת במהלך ערב חג ההודיה, ומספר גדול יותר של קונים ביקר בחנויות השנה לאחר שתי עונות חגים חלשות, והרשתות פתחו את חנויותיהם מוקדם בערב בלאק פריידי.
בתחילת עונת החגים, רשמה ההוצאה הפרטית עלייה של 16.8% לעומת אותה התקופה אשתקד עד לשעות הערב המוקדמות. כך על פי "אדובי אנליטיקס" שעקב אחר כ-80% מעסקאות האונליין של 100 רשתות מובילות בארה"ב.
הגאות במכירות אונליין והמעבר לרכישה אינטרנטית מרכישה בחנויות, דיללו את המוני הקונים שנהגו לנהור לחנויות בערב החג וביום החג עצמו - בלאק פריידיי. אולם ההתחזקות בשוק העבודה, העלייה במחירי הבתים ובשוק ההון הנמצא ברמות שיא הגבירו את תיאבון הקונים השנה.
הקניות בחנויות ברחבי ארה"ב היו חזקות במיוחד, על פי הדיווחים מאנליסטים ומיועצי קמעונאות העוקבים אחר תנועת הקונים בחנויות בארה"ב. "כמות הקונים טובה השנה ממה שהייתה בשנתיים האחרונות. החניונים מלאים עד אפס מקום והקניונים הומים", אומר קרייג ג'ונסון (Craig Johnson) נשיא חברת "קרסטמר גרות' פרטנרס" (Customer Growth Partners).
אנליסט קמעונאות מסוכנות מודי'ס, צ'ארלי או'שיאה (Charlie O’ Shea) מדווח על תנועה ערה של קונים בחנויות בפנסילבניה ובכללם ברשת האלקטרוניקה "בסט ביי", חנות האופנה "אולד נייבי" וב"קהול". "מזג האוויר משתף פעולה ואנשים יוצאים מבתיהם", אמר לרויטרס.
פדרצית הקמעונאות הארצית של ארה"ב צופה שמכירות מחוץ לחנויות, הכוללות מכירות אונליין ועוד, צפויות לרשום עלייה של 11%-15% לכ-140 מיליארד דולר.