דיווח: אלפבית בוחנת השקעה של מיליארד דולר בליפט
חברת שיתוף הנסיעות היא יריבתה העיקרית בארה"ב של אובר, שנמצאת בסכסוך משפטי עם ווימו, חטיבת המכוניות האוטונומיות של גוגל
אלפבית, החברה האם של גוגל, שוקלת לבצע השקעה של מיליארד דולר בחברת שיתוף הנסיעות ליפט - ושתיהן ניהלו מגעים בנושא בשבועות האחרונות, כך לפי דיווחים בכמה כלי תקשורת. לדברי מקורות, ההשקעה תגיע מצד גוגל או קפיטל ג'י (CapitalG), זרוע ההשקעות הפרטיות של אלפבית. עם זאת, איו ודאות שהעסקה תצא לפועל.
- סופטבנק מתלבטת: האם להשקיע בליפט או באובר?
- ליפט מפתחת טכנולוגיית נהיגה אוטונומית
- "שירות איכותי מבחינת ליפט זה מונית תוך שלוש דקות"
ליפט היא יריבתה העיקרית בארה"ב של אובר, שנמצאת בסכסוך משפטי עם ווימו, חטיבת המכוניות האוטונומיות של גוגל. ווימו וליפט כבר עובדות בשיתוף פעולה בבדיקת המכוניות ללא נהג.
ליפט התמקדה לאחרונה בקיצוץ עלויות, כך שהכסף מגוגל יאפשר לה לאמץ אסטרטגיות צמיחה אגרסיביות יותר, כולל סובסידיות לנהגים ואסטרטגיות שיווק. החברה אף השיקה החודש קמפיין בטלוויזיה בכיכובו של השחקן ג'ף ברידג'ס. ליפט התחזקה השנה והרחיבה את נתח השוק שלה על רקע שורת השערוריות שפגעה באובר, המתמודדת עם שלל תביעות וחקירות נגדה. עם זאת, אובר מנסה להתאושש ולאחר הדחת המייסד טראוויס קלניק ביוני, מינתה בחודש שעבר את מנכ"ל אקספדיה דארה קוסרשאהי לתפקיד. הוא פועל להשגת עסקת מימון משל עצמו עם החברה היפנית סופטבנק, שתעניק לחברה השקעה של 12 מיליארד דולר.