ג'ורג' קלוני מוכר את מותג הטקילה שלו במיליארד דולר
קאסמיגוס, שייסד שחקן הקולנוע לפני ארבע שנים עם שני שותפים, נמכר לענקית המשקאות האלכוהוליים דיאג'ו שבבעלותה בירה גינס וג'וני ווקר
- אספרסו קלאב ניצחה את נספרסו בתביעה על דמותו של ג'ורג' קלוני
- "אפקט קלוני": הקפסולות עוקפות את מכירות קפה נמס
- יצרנית הטקילה המקסיקנית חוזה קוארבו החליטה לדחות את ההנפקה
קאסמיגוס (Casamigos), מותג הטקילה שקלוני ייסד ב-2013 עם חבריו רנדי גרבר ומייק מלדמן נמכר שלשום לענקית המשקאות האלכוהוליים דיאג'ו. העסקה מעניקה למותג שווי של מיליארד דולר. לפי תנאי ההסכם, דיאג'ו תשלם 700 מיליון דולר במזומן מראש ועד 300 מיליון דולר נוספים אם היא המותג יעמוד ביעדי מכירות בעשור הקרוב.
"אם הייתם שואלים אותנו לפני ארבע שנים אם יש לנו חברה בשווי מיליארד דולר, אני לא חושב שהיינו מסכימים עם ההצהרה הזו", מסר קלוני. "זה משקף את האמונה של דיאג'ו בחברה שלנו, ואת האמונה שלנו בדיאג'ו".
העסקה הזו הופכת את קלוני למשקיע הסלבריטאי המצליח ביותר. לא מעט כוכבים בהוליווד מחלטרים כמשקיעי הון סיכון ורוכשים אחזקות בחברות סטארט-אפ. ביניהם קווין ספייסי וליאונרדו דיקפריו שהשקיעו ביצרנית המזרנים קספר וג'סטין ביבר שהשקיע בספוטיפיי.
עם זאת, קלוני וגרבר הנשוי לדוגמנית העבר סינדי קרופורד, בחרו בדרך מעט שונה והם לא רק המשקיעים אלא גם היוצרים של המותג, שהחל בייצור מסחרי בינואר 2013. הם חברו לאייל הנדל"ן מלדמן והחלו במכירה כלל ארצית של הטקילה. המותג נהנה בשנים הללו ממכירות צומחות, ובשנה שעברה נמכרו 120 אלף יחידות, כשההערכות הן שהשנה המספר יעלה ל-170 אלף.
ההצלחה משכה את תשומת הלב של דיאג'ו, שבבעלותה מותגים כמו בירה גינס וג'וני ווקר ויסקי, המתכוונת לשווק את המותג גם מחוץ לגבולות ארה"ב. "בעזרת החוזק העולמי של דיאג'ו אנחנו מעריכים שנרחיב את הזמינות של קאסמיגוס לשווקים מחוץ לארה"ב כדי להרוויח מהפוטנציאל הבינלאומי העצום של המותג", נמסר מהחברה.
החברות לא חשפו כמה ירוויח כל אחד מהמייסדים, אך קלוני שיש לו שתי סיבות חדשות לברך על הכסף - תאומים שנולדו לו ולאשתו עורכת הדין אמל קלוני החודש - הדגיש כי הם עדיין מתכוונים להיות מעורבים במותג גם לאחר סגירת העסקה. "אנחנו לא הולכים לשום מקום", אמר. "אנחנו נמשיך להיות חלק מקאסמיגוס, ונתחיל בשתיית שוט אחד או שניים כבר הלילה", התבדח.