"אפקט קלוני": הקפסולות עוקפות את מכירות קפה נמס
השחקן, שכיכב בפרסומות נספרסו, הצליח להעניק לקפסולות דימוי נחשק שהזניק את מכירותיהן, זאת על אף שהן יקרות פי 15 מספל קפה נמס או טחון
- קופיקס תקים תת רשת חדשה - בתי קפה למגזר החרדי
- מאיפה מגיע הקפה שלכם?
- קוקה קולה תיכנס לשוק הקפה והחלב, דרך ברזיל
נספרסו, השחקנית הגדולה ביותר בשוק קפסולות הקפה, משתמשת בשירותיו של השחקן ג'ורג' קלוני כדי לפרסם את המותג, והוא הצליח להעניק לקפסולות דימוי זוהר יותר. הודות לכך המכירות זינקו, זאת על אף שהקפסולות עולות קרוב לפי 15 יותר מספל נס קפה והרבה פחות ידידותיות לסביבה. בבריטניה, שרוול של 10 קפסולות עולה 3 ליש"ט – 30 פני לספל, בעוד שכפית גדושה של נס קפה רגיל עולה 2 פני לספל.
המכירות של הקפסולות המיוצרות על ידי מותגים כמו נספרסו ודולצ'ה גוסטו (Dolce Gusto) עומדות כיום בבריטניה על 137.5 מיליון ליש"ט בשנה, זינוק של 30% ב-12 החודשים עד מאי. לעומת זאת, לאורך אותה תקופה המכירות של קפה טחון וקפה קלוי טיפסו ב-2.5% ל-167 מיליון ליש"ט, כך לפי נתוני חברת המחקר קנטאר וורלדפאנל. "המכירות של קפסולות צפויות לעקוף את הקפה הטחון והקלוי בתוך מספר חודשים", נכתב בדו"ח.
המכירות של הקפסולות צפויות לזכות לדחיפה נוספת בעקבות החלטתה של ענקית הקפה סטארבקס להשיק גרסה משל עצמה של קפסולות לשתייה בבית, שיתאימו גם למכונות של נספרסו.