אחרי הכישלון באליטליה, חברת התעופה אתיחאד מסתבכת גם באייר ברלין
חברת טיסות הלואו קוסט הגרמנית דיווחה על הפסד תפעולי של 667.1 מיליון יורו, לעומת הפסד של 307 מיליון יורו אשתקד. בסך הכול הפסידה אייר ברלין, שאתיחאד מחזיקה ב-29% ממניותיה, 2.7 מיליארד יורו בשש השנים האחרונות
בשעה שעולם התעופה עסק בכינוס הנכסים של אליטליה, הדו"ח השנתי של חברת התעופה אייר ברלין גילה שהצרות של אתיחאד, שמחזיקה ב-49% מהחברה האיטלקית, מפוזרות בכל אירופה.
- באבו דאבי עוד לא מעכלים את הקריסה של אלאיטליה
- אליטליה שוב פושטת רגל - לאחר שהעובדים דחו תוכנית הקיצוצים
- בעקבות משבר אליטליה: התרעה מפני ביטולי הגעות של תיירים לישראל
חברת טיסות הלואו קוסט הגרמנית דיווחה על הפסד תפעולי של 667.1 מיליון יורו, לעומת הפסד של 307 מיליון יורו אשתקד. בסך הכול הפסידה אייר ברלין, שאתיחאד מחזיקה ב-29% ממניותיה, 2.7 מיליארד יורו בשש השנים האחרונות, כל זאת בשעה שחובותיה נאמדים ב-1.2 מיליארד יורו. לנוכח מצבה הפיננסי הרעוע של החברה הגרמנית, החליטה אתיחאד לתמוך בה כספית ב-18 החודשים הקרובים לפחות.
בעמוד 154 בדו"ח השנתי של אייר ברלין מצויין כי החברה מאיחוד האמירויות הערביות התחייבה להזרים לחברה הגרמנית 350 מיליון יורו בתקופה זו. בכך הגדילה אתיחאד את חשיפתה לאייר ברלין ל-2 מיליארד יורו. לנוכח ההשקעה הכושלת באלאיטליה, הזרמת הכסף מעידה על הבעת אמון באייר ברלין, למרות מצבה.
אתיחאד נחשבת לחברת התעופה החלשה ביותר במפרץ הפרסי בהשוואה למתחרותיה קטאר איירליינס הקטארית ואמירייטס מדובאי. היא מנסה להגדיל את נתח השוק שלה באמצעות השקעה בחברות תעופה אחרות, שמצבן הכספי לא טוב במיוחד. אלאיטליה ואייר ברלין הן דוגמה מצויינת לכך. האנליסט מארק מרטין מחברת הייעוץ מרטין קונסולטנסי אמר לבלומברג כי "הגיע הזמן שאתיחאד תקבל החלטות קשות. או שהיא מפסיקה לזרוק מזומן או שהיא תציב אולטימאטום להחזר על השקעותיה".