דיאג'יו בונה על מעמד הביניים בסין - ורוצה למכור לו וויסקי
בכיר ביצרנית האלכוהול הבריטית: "אנו עדים לסקרנות הולכת וגוברת בקרב אנשים השואלים 'מהו ויסקי? מאיפה הוא מגיע? מה הטעם שלו?"
סין וכמיליארד תושביה הם שוק חשוב ביותר עבור חברות בתחום מוצרי הצריכה, ולשינויים הקטנים ביותר בדפוסי הצריכה במדינה יכולים להיות השפעות מרחיקות לכת על שורת הרווח שלהן. כעת, דיאג'יו (Diageo), היצרנית הבריטית של מותגי אלכוהול כגון "ג'וני ווקר", "קפטן מורגן" ו"סמירנוף", לוטשת עיניים אל השוק המתעורר של צרכני הוויסקי של סין.
- אבסינת זה לחלשים: המשקאות עם שיעור האלכוהול הגבוה ביותר בעולם
- בתעשיית הוויסקי בבריטניה מזהירים מהשלכות הברקזיט
- היי בנטורל: כך איסלנד גמלה את בני הנוער מסמים ואלכוהול
"מה שאנו רואים כעת בסין הוא דבר טוב מאוד. אנו עדים לסקרנות הולכת וגוברת בקרב אנשים השואלים 'מהו ויסקי? מאיפה הוא מגיע? מה הטעם שלו?", אמר נשיא דיאג'יו לאזור אסיה, סאם פישר, בראיון ל-CNBC.
תחום הוויסקי הוא רווחי במיוחד עבור דיאג'יו, בייחוד באסיה שם הוא אחראי ל-40% ממכירותיה. לעומת 25% מכירות בשאר העולם.
פישר ציין את הביקוש בקרב האוכלוסייה העירונית בסין, ואת התרחבות מעמד הביניים במדינה. בינתיים, הוא אומר, לדור הצעיר, סמלי הסטטוס הם פחות חומריים - ומתמקדים בחוויית הצריכה והסיפור שמאחורי המותג. וזו בדיוק הנקודה שבו מקווה "ג'וני ווקר" לחדור לשוק הסיני.
בשיחה למשקיעים שערך לאחרונה, אמר פישר שלדמוגרפיה המשתנה בסין יש השפעה חיובית על המכירות הפוטנציאליות, והצביע על תחזית שלפיה עד שנת 2022, מעמד הביניים במדינה ימנה 630 מיליון תושבים. ואולם מותגי אלכוהול בינלאומיים טרם חדרו לשוק הסיני והחברה המקומית "בייז'יו" (baijiu) שולטת כרגע בשוק. לדיאג'יו יש נתח במותג "שיו ג'ינג פנג" של בייז'יו. ובכל זאת, למעלה מ-100 בארים של ויסקי נפתחו בשנה שעברה ברחבי סין בערים מרכזיות כגון שנגחאי ובייג'ין, אומר פישר. "בהינתן ניצנים אלו, הסקרנות והתיאבון הולכים לכיוון אחד בלבד. אם מתבוננים בממדיה של סין, לא צריך תזוזה גדולה מדי כדי להשפיע על העסקים שלנו ועל הוויסקי בכלל".