אחרי צבי הנינג'ה: עליבאבא תשקיע 7.2 מיליארד דולר בתוכן עד 2020
ענקית הקמעונאות המקוונת הסינית מתכננת להגדיל את פעילות חטיבת הבידור והמדיה שלה. המהלך הגיע לאחר ארגון מחדש והחלפת מנכ"ל באוקטובר. השנה צפויה האטה בצמיחת שוק הקולנוע בסין, לאחר זינוק במכירות הכרטיסים אשתקד
חטיבת הבידור והמדיה של ענקית הקמעונאות המקוונת הסינית עליבאבא תשקיע 7.2 מיליארד דולר ביצירת ורכישת תוכן בשלוש השנים הקרובות. סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה על התוכנית לפי תכתובת אימייל שהגיעה לידיה.
- עליבאבא הוחזרה לרשימה השחורה של חברות שמפרות זכויות יוצרים
- עליבאבא נגד כותבי הביקורות המזויפות
- המכירות המקוונות בהאטה: עליבאבא תרכוש רשת מרכולים
בעליבאבא אישרו את הכוונות ואמרו שהמנכ"ל החדש של עליבאבא אנטרטיינמנט יו יונגפו "לא בא כדי לשחק". יו התמנה למנכ"ל באוקטובר, כחלק מארגון מחדש של החטיבה. מדובר בדחיפה משמעותית להשקעות של עליבאבא במדיה ובידור. לשם השוואה, בשלוש השנים האחרונות השקיעה החברה 470 מיליון דולר בתקשורת ו־980 מיליון דולר בבידור. עיקר ההשקעה של עליבאבא בפרק הזמן הזה היה בטכנולוגיות אינטרנט, קמעונאות, תוכנה ותחבורה.
עליבאבא גם מחזיקה באולפני סרטים, שהיו שותפים לכמה הפקות הוליוודיות מצליחות, הבולטות שבהן, "משימה בלתי אפשרית 5" ו"צבי הנינג'ה". החברה החלה להפיק גם סרטים דוברי סינית, ואחד מהם, "נתראה מחר", כבש את המקום הראשון בקופות בסין בחג המולד. הסרט, שהכניס 40.3 מיליון דולר בחג, השאיר מאחור את הסרט האמריקאי "החומה הגדולה" בכיכובו של מט דיימון, שעלילתו מתרחשת בסין.
"נתראה מחר" הוא הסרט הראשון שעליבאבא מפיקה בלי אולפנים שותפים. אחד המפיקים הוא הבמאי ההונג־קונגי המוערך וונג קאר וואי. שוק הקולנוע הסיני הפך אטרקטיבי לא רק עבור הוליווד, אלא גם עבור חברות סיניות. ב־2015 צמחו מכירות כרטיסי הקולנוע בסין ב־48% לעומת 2014, ל־7.78 מיליארד דולר. עם זאת, השנה הם צפויים לצמוח ב־4.5% בלבד. ההאטה נובעת מהפקות מקומיות פחות מצליחות, החרפת המאבק של הממשלה בזיוף נתוני מכירות, צמצום ההטבות שמעניקים מפיצי הסרטים והיחלשות המשק הסיני.