$
כלכלה ומדיניות

"בלאק פריידיי הדיח את סייבר מאנדיי כאירוע הקניות אונליין הגדול בשנה"

על פי הערכות אדוב, המכירות אונליין ביום שישי האחרון זינקו ב-22% לרמת שיא של 3.34 מיליארד דולר - 36% מהעסקאות נעשו במובייל. ההנחות הגדולות ביותר, בשיעור ממוצע של 25%, נרשמו בטאבלטים

מיקי גרינפלד 08:5027.11.16

המגמה המתמשכת של התחזקות המסחר אונליין מול ירידת קרנן של החנויות הפיזיות באה לידי ביטוי גם הפעם, בפסטיבל הקניות השנתי של בלאק פריידיי. מול ירידה של כ-5% בהכנסות ושל 7.9% בתנועות הקונים שנרשמו בחנויות המסורתיות, פעילות הקניות ברשת חצתה לראשונה את סף ה-3 מיליארד דולר.  

בסיכום כולל רשמו המכירות אונליין בבלאק פריידיי זינוק של 22% ל-3.34 מיליארד דולר. כך על פי הערכות של חברת המחקר אדוב (Adobe Digital Index). ההנחות הגדולות ביותר נרשמו השנה על טאבלטים (הנחה ממוצעת של 25.4%), טלוויזיות (23.2%), צעצועים (15%) ומחשבים (11.6%).

 

"ייתכן מאד שבלאק פריידיי הדיח את סייבר מאנדי מתואר יום הקניות אונליין הגדול ביותר בשנה", אמרה תמרה גפני (Tamara Gaffney), אנליסטית בכירה באדוב.

בחג ההודיה לבדו (שבמהלכו מרבית החנויות סגורות עד הערב) הסתכמו הקניות אונליין ב-1.93 מיליארד דולר, עלייה של 11.5% בהשוואה לשנה שעברה.

 

למרות העלייה האמורה, הסכום שנרשם בחג ההודיה היה מעט מתחת לתחזיות, שעמדו על 2 מיליארד דולר. ההסבר לכך טמון בפתיחת המבצעים השנה מוקדם יותר, כך שחלק גדול מהרכישות בוצעו כבר ביום רביעי (חג ההודיה צויין בחמישי). בסך הכול נרשמו ביום רביעי רכישות אונליין בסכום גבוה במיוחד של 1.57 מיליארד דולר, עלייה של 19% בהשוואה לשנה שעברה.

 

על פי הנתונים, 36% מהרכישות אונליין נעשו באמצעות מכשירי מובייל, בחלוקה של 25% סמרטפונים ו-11% טאבלטים. שאר התנועה והפעילות הגיעה ממחשבים.

התאחדות הקמעונאות האמריקאית הודיעה לפני כחודש שהתחזית שלה לעונת הקניות של נובמבר-דצמבר עומדת על מכירות של 655.8 מיליארד דולר, עלייה של 3.6% בהשוואה לשנה שעברה. ההוצאה הממוצעת לצרכן צפויה לעלות השנה ב-3% ל-636 דולר.

 

נתוני אדוב מבוססים על כ-80% מתנועת הרוכשים ברשת ב-100 הקמעונאיות הפעילות ברשת הגדולות בארה"ב. החברה מצליחה לעקוב למעשה אחר הוצאה של 7.5 דולר מתוך כל 10 דולר שהוציאו הלקוחות בסוף השבוע.

 

 צילום: שאטרסטוק

בטל שלח
    לכל התגובות
    x