$
עולם

בלאק פריידיי וסייבר מנדיי מתמזגים

ענקית הקמעונאות וולמארט מאחדת את המבצעים של שני ימי המכירות. הערכות בארה"ב - הרכישות המקוונות יחצו את רף 100 מיליארד הדולר

שירות כלכליסט 12:3422.11.16

הלחץ לתפוס נתח שוק גדול יותר מהמכירות המקוונות, מדרבן את וולמארט וקמעונאיות אחרות לפתוח במבצעי החג יותר ויותר מוקדם. ייתכן שוולמארט היא הקמעונאית הגדולה בעולם, אולם יש לה לא מעט מתחרות. לכן, הרשת הידועה במחיריה הנמוכים נוקטת צעדים מקדימים, ומציעה מבצעי "סייבר מנדיי" כבר ב"בלאק פריידיי", שחל יום לאחר חג ההודיה. (השנה, "בלאק פריידיי" יחול ב-25 בנובמבר, ו"סייבר מנדיי" ב-28 בנובמבר).

 

וולמארט מסרה שהיא שילשה את מספר המוצרים המוצעים ב"סייבר מנדיי" ל-23 מיליון מוצרים. כמו כן, היא מרחיבה את היצע המוצרים במשלוח חינם. שינוי כזה אצל קמעונאית הענק מגבירה את הטשטוש הגבולות בין ימי השופינג המסורתיים הללו, שמידי שנה חלים יותר ויותר מוקדם.

לדברי מריסה טרלטון, סמנכ"לית שיווק ב"ריטיילנוט", "אם מתבוננים במתרחש בימים האחרונים מאז הבחירות לנשיאות, הרי שניתן כבר עתה לראות שיעור עצום מהמומנטום במכירות ה'בלאק פריידיי' וה'סייבר מנדיי'".

 


 

הלחץ להיות הראשונים להציע מבצעי חג מגיע מכיוון הרכישות המקוונות. חברת מחקרי השוק "פורסטר ריסרץ'" צופה זינוק ברכישות האונליין, שיחצו את רף ה-100 מיליארד דולר השנה. בממוצע, שישה מתוך כל עשרה אנשים אומרים שינסו למצוא מבצעים מיוחדים בסוף השבוע הקרוב. רוב הקונים הללו שירכשו ב"בלאק פריידי" הם בני דור המילניום – המנוע של טרנד המובייל.

וולמארט במיוחד נאבקת להשיב לעצמה נתח מכירות שאיבדה לטובת יריבתה אמזון, והיא רכשה את חברת הרכישות המקוונות "ג'ט". הקמעונאית משקיעה בכבדות במאמצי האונליין שלה.

מכירות החג צפויות לרשום עלייה של 3.6% השנה, על פי ארגון הקמעונאים האמריקאי, והקמעונאיות לא יכולות להרשות לעצמן לאבד אף לא דולר אחד מעלייה זו. המכירות בעונת החגים מייצגות כחמישית מההכנסות השנתיות שלהן.

 

 

בארה"ב מתכוננים לגידול במכירות ב"בלק פריידיי" בארה"ב מתכוננים לגידול במכירות ב"בלק פריידיי" צילום: רויטרס

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x