טקאטה בדרך למטה: שוקלת להגיש בקשה לפשיטת רגל בארה"ב
יצרנית כריות האוויר היפנית מתקשה לספק חלפים למנגנון הניפוח התקול, שלפי הערכות הביא ל-16 מקרי מוות ברחבי העולם
יצרנית כריות האוויר היפנית טקאטה שוקלת להגיש בקשה לפשיטת רגל של פעילותה בארה"ב, בעוד היא מחפשת ספונסר שישלם את חובותיה שנגרמו כתוצאה מכריות האוויר התקולות.
- טקאטה לא עדכנה את הרשויות בארה"ב על קרע במנפח כרית אוויר שהתגלה ב-2003
- בלימת חירום: צניחה של 33% ברווח הנקי של טקאטה
- אזהרה חריגה בארה"ב: "מספר דגמי הונדה מהווים סכנה לנהגים ולנוסעים"
טקאטה, שלקחה את בנק ההשקעות "לזארד" (Lazard) כיועץ בעניין, מעוניינת למצוא מממן לתוכנית הארגון מחדש שלה, נוכח עלויות גבוהות הנובעות מהריקול הגלובלי שנאלצה לערוך למיליוני כריות אוויר, מחשש לתקלה.
החברה מתקשה לספק חלפים למנגנון הניפוח התקול, שלפי הערכות הביא ל-16 מקרי מוות ברחבי העולם, בעיקר בארה"ב, ושהוביל לריקול הגדול ביותר בהיסטוריה של תעשיית הרכב.
בקשה לפשיטת רגל, שהוגשה בידי חטיבת החברה בארה"ב האחראית למחצית מהמכירות הגלובליות של טקאטה, הייתה אפשרות אחת שנדונה, על אף שלא צפויה הגשה של בקשה כזו בעתיד הנראה לעין - כך אמר לרויטרס גורם המקורב לעניין. הבקשה לא תוגש ככל הנראה בזמן הקרוב, שכן על החברה למצוא מממן ולסכם את התנאים וכן להגיע להסכמים עם נושיה, אמר הגורם.
מנגנוני ניפוח כריות האוויר מבוססים על תרכובת כימית העלולה להתפוצץ עם חשיפה ממושכת לחום. פיצוץ כזה מרסס על סביבותיו חלקיקי מתכת. החברה הורתה להשיב אליה כ-100 מיליון מנגנונים כאלו ברחבי העולם.
המסחר במניות החברה הושהתה הבוקר באופן זמני לאחר שעיתון ה"ניקיי" דיווח על כך שהחברה מתכוננת לאפשרות של פשיטת רגל. טקאטה אמרה בהודעה רשמית שאין לה כל תגובה לדיווחים בתקשורת בעניין.