טקאטה לא עדכנה את הרשויות בארה"ב על קרע במנפח כרית אוויר שהתגלה ב-2003
המינהל הלאומי לבטיחות בדרכים בארה"ב חשף דו"חות הנוגעים לפגמים בכריות האוויר של החברה היפנית - האחראים, לפי הטענה, לגרימת מותם של 14 אנשים לפחות
- בלימת חירום: צניחה של 33% ברווח הנקי של טקאטה
- משרד התחבורה יבחן כשל אפשרי בכריות האוויר של טויוטה
- הריקול גדול בהיסטוריה: 40 מיליון מכוניות יזומנו לריקול בגלל בעיה בכריות אוויר של טקאטה
במסמך נטען עוד כי הזרוע האמריקאית של טקאטה, ולא החברה האם, היא האחראית העיקרית לעיצוב, בדיקה וייצור עשרות מיליוני מנפחים פגומים.
המינהל הלאומי לבטיחות בדרכים בארה"ב (NHTSA) חשף שורה של דו"חות הנוגעים לפגמים בכריות האוויר של טקאטה, האחראים, לפי הטענה, לגרימת מותם של 14 אנשים לפחות ומעל 100 פצועים, והובילו לריקול הגדול ביותר אי פעם בתעשיית הרכב.
ברחבי העולם הוכרזו בסביבות 100 מיליון כריות אוויר כפגומות, כשבארה"ב לבדה 70 מיליון נחשבות פגומות. המסמך הפנימי של טקאטה שפורסם ביום שישי בחן את האופן בו התמודדה החברה היפנית עם הבעיות מאז החל ייצור המנפחים ב-2000, וכן כלל דעה של מומחים חיצוניים על הפגם.
באחת התקריות המפורטות במסמך, טקאטה טענה כי לא עדכנה את הרשויות בארה"ב לאחר שגילתה ב-2003 על קרע במנפח בשוויץ. התקרית הזו נחשפה רק ב-2014.
לפי המסמך, טקאטה לא חשפה את העניין מכיוון שערכה שינויים בייצור כבר באותה שנה. המסמך הועבר כעת כחלק מההסדר אליו הגיע טאקאטה עם NHTSA. לפי אותו הסדר מ-2015 היא הסכימה גם לשלם קנס של 20 מיליון דולר, זאת לאחר שנקבע כי העבירה "מידע סלקטיבי, לא שלם ולא מדוייק" החל מ-2009.