פולקסווגן: רוב בעלי מכוניות הדיזל בארה"ב מעדיפים לחתום על הסכם
מדובר ב-311 אלף בעלי רכבים מבין 475 אלף בארה"ב. עם אישור ההסכם, יהיו זכאים למכור חזרה את רכבם לחברה או לתשלום ותיקונים
רוב חזק של בעלי רכבי דיזל של פולקסווגן שנפגעו בשל הונאת הפליטות של יצרנית הרכב הגרמנית מוכנים לחתום על הסכם עם החברה, לפיו יהיו זכאים למכירה חוזרת של רכבם לחברה, או לתשלום ותיקונים.
- שנה אחרי דיזלגייט: פיצוי קטן לנהגים, רגולציה קשוחה ליצרניות
- שנה לדיזלגייט: רק רכב אחד בישראל כבר תוקן
- פרשת דיזלגייט, הגרסה הסינית
פולקסווגן הסכימה להסדר פשרה גורף ביוני עם ממשלת ארה"ב, הרגולטורים בקליפורניה וקבוצת התביעה הייצוגית, לפיו תשלם עד 14.7 מיליארד דולר כדי לפתור את פרשיית דיזלגייט. ההצעה לא כוללת את 100 אלף מכוניות הדיזל עם מנוע בנפח 3 ליטרים עם תוכנות דומות. החברה מנהלת בימים אלו משא ומתן לגבי הסכם עם בעלי רכבים אלו.
מתוך כ-475 אלף בעלי רכב דיזל עם מנוע בנפח של 2 ליטרים בארה"ב, שבמכוניתם הותקנה התוכנה שנועדה לזייף את תוצאות מבדקי הפליטה, 311,209 נרשמו לקבל את ההסדר עם החברה. כך על פי מסמך שהוגש לבית המשפט ביום שישי.
רק 3,298 מבעלי רכבים אלו החליטו שלא לקבל את ההסכם, ושמרו על זכותם לתבוע את יצרנית הרכב או למצוא פיתרון אחר. כך על פי מסמך מאת עורכי הדין המייצגים את התביעה הייצוגית של צרכנים שהגישו נגד פולקסווגן תביעה משפטית בגין השערורייה.
"ישנה תמיכה מהדהדת להסדר עם בעלי הרכבים ולהטבות המשמעותיות הכלולות בו", אמרה בהצהרה אליזבת קבראסאר, עורכת הדין מטעם פולקסווגן המטפלת בתביעה הייצוגית.
אלו מבין בעלי הרכב שלא נרשמו עד ל-16 בספטמבר, עדיין זכאים למכירה חוזרת של רכבם לחברה או לתשלום ולתיקונים.
יצרנית הרכב הגרמנית הודתה בהונאה לגבי רמות הפליטה ברכבי דיזל שייצרה, והפרשייה עלתה לה 16.2 מיליארד יורו ב-2015 - יש להניח כי סכום זה הוא רק חלק מהעלות הכוללת של הפרשה לחברה.
לבעלי הרכבים המעורבים עדיין יינתנו שנתיים שבהן יוכלו להחליט אם הם מעדיפים מכירה חוזרת או תשלום ותיקון. פולקסווגן עדיין לא זכתה לאישור המשרד להגנת הסביבה לתוכנית התיקונים שלה, מה שאומר שכל בעלי הרכב הזכאים יוכלו למכור את רכבם בחזרה לחברה במחיר פרמיום.