$
חברה וסביבה

קוקה קולה תיכנס לשוק הקפה והחלב, דרך ברזיל

ענקית המשקאות הקלים תרתום את העלייה בצריכת הקפה העולמית כדי להיכנס לשוק משקאות הבוקר. תתמקד בצרכני קפה האיכות בברזיל עם תערובות של פולי ערביקה

בלומברג 22:1517.07.16

ענקית המשקאות הקלים קוקה קולה תתחיל למכור קפה לברזילאים — שוק הקפה השני בגודלו בעולם. יצרנית המשקאות הקלים הגדולה בעולם הודיעה כי בכוונתה למכור אריזות של פולי קפה ערביקה לצרכנים בברזיל, זאת כחלק מהאסטרטגיה שלה להתרחב גם לתחום המוגדר כמשקאות בוקר.

 

החטיבה הברזילאית של קוקה קולה הודיעה בסוף השבוע שעבר כי תמכור את אריזות פולי הקפה באמצעות מותג תה מקומי שבבעלותה בשם ליאאו (Leao). לשם כך חברה קוקה קולה ליצואנית הקפה הברזילאית טריסטאו קומפניה דה קומרסיו אקסטריור, שתרכוש ותקלה את פולי הקפה. לא נחשפו הפרטים הפיננסיים של השותפות.

 

קוקה קולה, שבעשור האחרון התרחבה גם לתחומי המיצים, התה והמים המינרליים, מתכוונת כעת להתפשט גם לחלב וקפה, זאת במטרה להרחיב את היצע מוצרי הבוקר שלה — כך לפי סנדור האגן, סגן הנשיא של החטיבה החדשה. בכוונת קוקה קולה לרכוש גם את יצרנית מוצרי החלב הברזילאית לטיסיניוס ורדה, זאת כחלק מהאסטרטגיה החדשה. "אלו היו שתי החזיתות שנותרו במגזר המשקאות", הודיע האגן בראיון לסוכנות בלומברג.

 

קוקה קולה תתמקד בצרכני קפה האיכות ולשם כך תציע תערובות המיוצרות באופן בלעדי מפולי ערביקה, המועדפים גם על רשת סטארבקס. האגן מציין כי אף שברזיל היא יצרנית פולי הערביקה המובילה בעולם, הם לרוב מיועדים לייצוא. "הבנו שיש לנו הזדמנות להציע קפה באיכות יצוא לברזילאים", הוסיף.

 

המהלך מגיע על רקע שיא הצפוי השנה בביקושים לפולי קפה ועלייה בצריכה של משקאות קפה. על פי בלומברג, צריכת הקפה העולמית תצמח ב־1.2% בשנה הקרובה. ביקוש ער נרשם בעיקר בארה"ב, שם הצריכה צפויה לעלות בשנה הבאה ב־1.5%, וכן בסין, יפן והודו, שם הביקושים צפויים להגיע לשיא של כל הזמנים.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x