השעון עצר מלכת: צפי לצניחה של עד 50%-60% ברווחי סווטץ'
מדובר בשיעור החד זה לפחות 15 שנים; הסיבה: ירידה בביקושים בהונג קונג, בצרפת ובשוויץ; בשלב זה לא מתכוונת החברה לפטר עובדים
קבוצת סווטץ', יצרנית מותגי שעונים, וביניהם טיסו ואומגה, הודיעה היום (ו') שרווחיה למחצית הראשונה של השנה צפויים לצנוח ב-50%-60%, וזאת עקב ירידה בביקושים בשווקים שונים באסיה, כמו הונג קונג, ובאירופה, כמו צרפת ושוויץ. מדובר בירידה החדה זה לפחות 15 שנים. בעקבות כך רושמת מניית החברה ירידה של 12% בבורסה של ציריך.
- החברה שרוצה לשנות את עולם הצמידים והשעונים החכמים
- שעון לא בן חיל: שנה קשה לתעשיית השעונים השוויצרית
- אפקט השעון החכם? המותג Tissot יהפוך ליצרן הרשמי של ה-NBA
המכירות במחצית הראשונה נפלו ב-12%, כך על פי הודעה בלתי מתוכננת לגבי תוצאות ראשוניות של החברה השוויצרית. יש לציין כי מכירות של מוצרי יוקרה בצרפת נחלשו מאז התקפות הטרור במדינה בנובמבר, בהן נהרגו 129 בני אדם. אליהן מתווסף הפיגוע בניס אתמול, בו נהרגו 84 בני אדם.
סווטץ' מסרה כי מדיניותה, הכוללת שימור עובדים, השקעות ושיווק, חיזקה את הירידות ברווחים. בניגוד לחברת ריצ'מונד המתחרה, שקיצצה כ-100 משרות בפעילות מותגי קרטייה, שרון קונסטנטין ופיאג'ה, נמנעת סווטץ' מקיצוצים נרחבים במצבת העובדים שלה.
"סווטץ' עדיין לא ערכה התאמה בבסיס העלויות שלה ולכן היא סובלת ממינוף שלילי כה גדול", אמר ג'ון קוקס, אנליסט ב"קפלר שוברו" בציריך.
צמצום בסיס ההוצאות הקבועות בתחום השענות קשה מברוב התעשיות משום שלא פשוט למצוא כוח אדם מיומן. מנכ"ל החברה, ניק האייק, אמר שהוא רוצה להימנע מקיצוצי משרות משום שיהיה זקוק לעובדים אלו לכשהמצב בשוק ישתפר.
יצוא השעונים השוויצריים נחלש כבר 11 חודשים ובחמשת חודשים שהסתיימו במאי, רשם ירידה של 9.5%.
החברה מסרה כי השוק שלה בסין רושם התפתחות חיובית, והודיעה כי תפרסם את דוחות המחצית הראשונה עד ל-21 ביולי.