$
תעשייה ופיננסים

לא מפסיקים לקנות: 136 מיליון איש יסתערו על השופינג בסוף השבוע שאחרי בלאק פריידיי

פדרציית הקמעונאות של ארה"ב מעריכה: בסוף השבוע הארוך שאחרי יום הקניות המסורתי, תירשם עלייה של 1.6% לעומת אשתקד במספר הקונים בחנויות וברשת

שירות כלכליסט 10:1128.11.15

כ-136 מיליון קונים צפויים להסתער על מבצעי הקניות בסוף השבוע שלאחר ה"בלאק פריידיי" - יום מבצעי השופינג המסורתי שחל לאחר חג ההודיה הנחשב לפתיחה הרשמית של הקניות לחג המולד. מקור הכינוי בלאק פריידיי ("יום שישי השחור") לא ברור והוא כנראה נובע מכך שביום זה הרווחים של בעלי העסקים הם "בשחור", כלומר חיוביים, (לעומת "באדום" אז הם הרווחים שליליים).

 

פדרציית הקמעונאות של ארה"ב (NRF) מעריכה שכ-135.8 מיליון קונים יסתערו על המבצעים בחנויות וברשת, במהלך סוף השבוע הארוך בן 4 ימים. היקף זה מייצג עלייה של 1.6% לעומת שנה שעברה. העלייה במכירות ברשת דוחפת את החנויות להציע מבצעים עוד יותר רחבי היקף השנה הן בחנויות עצמן והן באתרי החנויות באינטרנט.

 

קונים בחנויות קונים בחנויות צילום: אי פי איי

 

חברת המחקר הדיגיטלית קום-סקור (ComScore) צופה לעלייה של 14% במכירות בנובמבר-דצמבר להיקף של 70 מיליארד דולר. חברת מחקר אחרת, פורסטר (Forrester Research) צופה לעלייה של 11% להיקף של 95 מיליארד דולר.

 

לאחר הבלאק פריידי מגיע ה"סייבר מנדיי", כשהשוק חוזר לשגרה היומית, אז המבצעים ברשת ממשיכים. על פי ה-NRF, כ-184 מיליארד אנשים יערכו קניות ברשת.

 

לא מחכים ליום שישי

 

ההוצאה הקמעונאית היא רכיב של ההוצאה הפרטית הכללית המניעה כ-70% מכלכלת ארה"ב ועל כן נחשבת למדד של החוסן הכלכלי של ארה"ב. אולם חשיבותו של ה"בלאק פריידיי" דהתה מעט בשנים האחרונות על רקע השינוי במגמות השופינג והעלייה ברכישות המקוונות.

 

"בשנים האחרונות הקמעונאים החלו להציע מבצעים הרבה יותר מוקדם ולא ממתינים למועד של הבלאק פריידי כדי להתחיל במבצעים", אומר כריס כריסטופר, ראש מחלקת כלכלה צרכנית בחברת (IHS Global Insight).

בטל שלח
    לכל התגובות
    x