אופטימיות בארה"ב: מדד אמון הצרכנים זינק בינואר לרמה הגבוהה ביותר מאז מאי
המדד הגיע לרמה של 60 נקודות, בהשוואה ל-53.3 נקודות בדצמבר; עבר את תחזיות האנליסטים שציפו לקריאה של 54.8 נקודות
17:1925.01.11
מדד אמון הצרכנים בארצות הברית, שמפרסם הקונפרנס בוארד, זינק לרמה של 60.6 נקודות בחודש ינואר, זו הרמה הגבוהה ביותר מאז חודש מאי, על רקע התגברות האופטימיות בקרב הצרכנים לגבי ההכנסות ומקומות העבודה שלהם.
"הצרכנים דירגו את תנאי שוק העבודה בצורה חיובית יותר והביעו אמון גבוה יותר בכך שהכלכלה תמשיך להתרחב ולייצר יותר מקומות עבודה בחודשים הבאים", אמר לין פרנקו, מנהל מרכז המחקר של הקונפרנס בוארד. "אף שמספר הפסימיים עדיין גבוה יותר מהאופטימיים, הצטמצם הפער".
תחזיות האנליסטים היו נמוכות יותר וצפו קריאה של 54.8 נקודות.
המדד בחודש דצמבר עמד על 53.3 נקודות. קטגוריית ציפיות הצרכנים טיפסה ל-80.3 נקודות בינואר מ-72.3 בדצמבר. במקביל, הערכת הצרכנים את המצב הנוכחי עלתה לרמה של 31 נקודות, הרמה הגבוהה ביותר מזה למעלה משנה, בהשוואה ל-24.9 נקודות בחודש הקודם.
מדד הקונפרנס בוארד עוזר לאנליסטים לעקוב אחר תנודות באמון, כשקריאה 90 ומעלה מצביעה על צמיחה בקצב משביע רצון.